Citibank: a internetes szolgáltatásoké a jövő

MTI Sajtóadatbank, 2000. február 23. 12:03
A Citibank Rt. áprilistól a kis- és középvállalkozásoknak, a nyár közepétől pedig a nagyvállalatoknak és a lakosságnak is elkezdi az internetes szolgáltatások nyújtását.
A már 16 éve a magyar pénzpiacon jelenlévő amerikai hitelintézetnél azt tervezik, hogy a jövőben az ügyfélkörükbe tartozó magyar nagyvállalatokat is bekapcsolják 100 országot átölelő internetes platformjukba - mondta a bank keddi sajtótájékoztatóján Richard D. Jackson vezérigazgató. A hitelintézet a jövőben egyre inkább a kis- és középvállalkozásokra összpontosítja figyelmét. A bank arra számít, hogy hosszabb távon az általa biztosított internetes hozzáférést az ügyfélkörbe tartozó kis- és középcégek 50 százaléka igénybe veszi majd. A banknál létrehozott CitiBusiness egységgel mára már több mint 2000 kis- és közepes vállalkozás áll kapcsolatban.

Arra az újságírói kérdésre, hogy az ING Bank lakossági üzletágát megveszi-e a Citibank, Richard D. Jackson a következőket mondta: mivel a bank vezetése titoktartási kötelezettséget fogadott, nem árulhat el érdemben semmit az ügyről. Azt azonban hozzátette, hogy az országban számos olyan helyen van az ING-nek fiókja, ahol a Citibank már maga is közvetlenül jelen van. Richard D. Jackson olyan 10-15 fiókból álló hálózatot tart optimálisnak, amelynek révén a bankot a jelentősebb megyei és régióközponokban az ügyfelek közvetlenül is elérhetik. Ennél több fiókra azonban nincs szükség, hisz a jövő az elektronikus bankszolgáltatásoké, a bankok internetes hozzáférhetőségéé - mondta a vezérigazgató.