Sharp az IFA-n: Fókuszban az LCD tévék és a prémium szegmens

forrás Prim Online, 2008. augusztus 29. 11:11

Az idei IFA kiállításon az LCD technológia úttörőjének és vezetőjének számító Sharp bemutatta a folyadékkristályos tévék új generációját, az AQUOS LC-XS1 termékcsaládot.

Ezek a készülékek új korszakot nyitnak az LCD televíziók történetében, hiszen páratlanok abban a tekintetben, hogy rendkívül vékony kivitel mellett (kb. 2,5 cm vastag a legvékonyabb, és 5 cm a legvastagabb pontnál) sikerült nagy képernyőméretet elérni, továbbá az eddiginél 50 százalékkal több színárnyalat megjelenítésére képesek, magas kontrasztarányúak és alacsony energiafogyasztású LCD panelekkel vannak felszerelve.

A folyadékkristályos tévék iránti kereslet folyamatosan szárnyal, és a Sharp előrejelzése szerint idén áttöri a százmilliós határt. Így az LCD tévék a globális tévépiacnak körülbelül a felét teszik ki. Az idei kereslet csak Európában 35 millió készülékre rúg. A folyadékkristályos technológia népszerűségét jól mutatja az is, hogy Nyugat-Európában 90 százalékos részesedéssel bír (GfK 2008). A német piackutató, a GfK szerint még mindig hatalmas potenciál van az LCD technológiában. A nyugat-európai háztartások 80 százaléka még nem rendelkezik LCD tévével. A háztartások 15 százalékában található egy LCD készülék, tehát óriási tér áll rendelkezésre a további növekedésre, főként ha figyelembe vesszük, hogy az európai háztartások átlagosan 1,9 tévékészülékkel rendelkeztek 2007-ben.