A MakTel igazgatósági tagjai közé választották Fischer Andrást

Takács Zsolt, 2008. szeptember 9. 09:49

A Makedonski Telekom (MakTel) részvényesei szeptember 3-án tartott közgyűlésükön Skopjéban új igazgatósági tagjai közé választották - a Magyar Telekom jelöltjét - Fischer Andrást. A Magyar Telekom 2001 óta 51% -os többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, amely Macedónia legnagyobb távközlési vállalata.

„Természetesen alapvetően a Magyar Telekom Nyrt. közvetlen érdekeit kell képviselnem a MakTel igazgatóságában, de igazgatósági tagként megpróbálok az ottani management segítségére is lenni olyan kérdésekben, amelyekre a náluk korábban nemzetközivé vált magyar üzleti életben gyakorlatként tettem szert” – mondta Fischer András, a MakTel múlt héten megválasztott igazgatósági tagja. „Másik fő célkitűzésemnek tekintem, hogy a Magyarországon elért alapokra építve, azokat megtartva és fejlesztve, még szervesebben integráljam a Magyar Telekom, s vele az [origo] Zrt. csapatának tudását a nemzetközi telekommunikációs vérkeringésbe, kihasználva a globális szinergiák, know-how transzfer nyújtotta lehetőségeket, hogy ne csak "importáljunk", hanem egyre jelentősebb exportőrré is váljunk a régióban.”

A Külkereskedelmi Főiskolát, majd a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem és a London Business School közös MBA szakát végzett Fischer András külkereskedőként kezdte a pályáját a Transelektrónál. 1988-tól öt éven át a Magyar Hitel Banknál előbb elnöki tanácsadó, majd a marketingfőosztály vezetője lett. A médiába 1993-ban csöppent a Népszabadság hirdetési és marketingigazgatójaként. 1996-tól egy évig a Figyelő Rt.-nél látta el ugyanezt a feladatot. A Danubiushoz 1997 végén csatlakozott, ahol előbb kereskedelmi és marketingigazgatóként, 2001-től vezérigazgatóként dolgozott. 2004-ben három vezető kollégájával együtt átigazolt a Magyar Televízióhoz, ahol két évig volt üzlet- és termékfejlesztési igazgató. Jelenleg az [origo] Zrt. vezérigazgatója és a Danubius Rádió igazgatósági tagja. Fischer a Magyar Marketing Szövetség alapító elnökségi tagjaként, oklevéllel elismert marketingszakértőjeként is nevet szerzett. Évekig volt a Televíziók és Rádiók Országos Reklám Tanácsa (TORTA) alelnöke. A Magyar Reklámszövetség és a Média Unió elnökségi tagja. A Reklám Világszövetség (IAA) és az IAA Magyar Szekciójának tagja.