Internet Hungary - nemcsak a szakmának

Vértes János Andor, 2008. szeptember 16. 15:02

A hagyományosan október közepén – ezúttal október 14-15-én – Tihanyban megrendezésre kerülő Internet Hungary konferencia idei mottója: "2010-re megkerülhetetlen"! A mottó mindkét szava hangsúlyos: „2010”, mert ez a konferencia más rendezvényekkel ellentétben nem azzal foglalkozik, hogy mi lesz 10-20 vagy száz év múlva, hanem azzal, hogy mi lesz itt maholnap, alig egy-két éven belül. „Megkerülhetetlen”, mert az internet már ma is az, de holnap ez még inkább így lesz.

Hogy miért a holnapra, konkrétan 2010-re irányítja a reflektorfényt az idei Internet Hungary?

2010-re nagykorúvá és választópolgárrá válik a „netgeneráció” minden tagja – az a nemzedék, amelyik már az online világ segítségével szocializálódott. (Ők a 18–30-as korosztály, számuk kb. 1,5 millió fő.) 2010-re már nem lehet választást nyerni aktív internetes jelenlét nélkül! Előzetes kalkulációk szerint a rendszeresen internetezők száma 2010-ben eléri a 4,5 milliót; és ez éppen akkora tömeg, amekkora az urnák elé járul a választásokon. Már ma is nehezen képzelhető el a hatékony üzlet web nélkül, 2010-re lehetetlen lesz aktív internetes jelenlét és online marketing nélkül versenyben maradni.

Az idei évben is kiváló külföldi és hazai előadók hosszú sora osztja meg tudását az érdeklődők 1000-1200 fős táborával. Csak néhány név az ideérkező nemzetközi szakértői csapatból: Ethan Zuckermann, a Global Voices tulajdonosa; Lance Bennet, a University of Washington professzora; Tracy Russo, Demokrata online stratéga az USA-ból; Horváth László, az Activemedia elnöke, Virginia kormányzati tanácsadója, az AOL és más cégek online marketingszakértője; Alexis Ohanian, a Reddit.com képviseletében; Matthias Schodits, mobilreklám-szakértő Ausztriából, Matej Novak, az ATAXO.com részéről, Csehországból. Elfogadta a meghívást az Interactive Advertising Bureau Europe elnöke, Alain Heureux is, akinek jelenlétében feltehetően az Internet Hungary rendezvény második munkanapján alakul meg Európa 19. IAB szervezete, az IAB Hungary.

Az IAB a nemzetközi internetes szabványok letéteményese, s ezzel máris megneveztük a konferencia egyik témakörét: mit és hogyan mérünk a neten? Néhány további izgalmas téma a www.mediahungaria.hu weboldalról letölthető programból: közép-európai kitekintés: befektetések; az Y generáció; lehet e választást nyerni net nélkül;  always on – vagyis amikor az internetet már a zsebünkben hordjuk; mobilinternet; biztonság a hálón; online marketing; keresőoptimalizálás; keresőmarketing; online kereskedelem és nem utolsósorban a befektetőkeresés módszertana itthon és a nagyvilágban.

Idén nem csak az internetes szakembereknek, hanem a hétköznapi internetfelhasználóknak (mindenekelőtt a kis- és középvállalkozások képviselőinek) is sok gyakorlati tudnivalót kínál az Internet Hungary. Az érdeklődők önálló workshop keretében tanulhatják meg, hogyan használhatják a saját üzletvitelükben hasznos, pénzkereső eszközként az internetet, a keresőoptimalizálást, a keresőmarketinget, valamint megismerhetik az online értékesítés lehetőségeit.

 Bővebb információ: http://www.mediahungaria.hu