Internethasználat: igyekszünk a sor végén

MTI Sajtóadatbank, 2008. szeptember 18. 16:16

Magyarországon, Csehországban és Lengyelországban folyamatosan nő az internet elterjedtsége, a növekedés üteme azonban még mindig csak fele akkora, mint a fejlett piacokon, például Dániában - derül ki a Gemius kutatásából.

Az internethasználati trend feltárásához a 2007. december és 2008. május közötti időszakban a négy országból a 100 legtöbb valós felhasználóval rendelkező webhelyet vették figyelembe, amelyeket a weboldalakba ágyazott mérőkódok segítségével auditáltak. A kutatás szerint Csehországban májusban 54,60, Lengyelországban 45 százalékos volt az internet penetráció, Magyarországon pedig ugyanakkor 40 százalék. Dániában az internet elterjedtsége 82,03 százalékot ért el májusban.

 Habár az internet penetráció még mindig Dániában a legnagyobb, amely az egyik legfejlettebb online piacnak számít Európában, a közép- és kelet-európai országok sem maradnak el tőle, ha a látogatónkénti átlagos oldalletöltés-számot vagy a felhasználónként átlagosan online eltöltött időt vesszük figyelembe idézi a közlemény Filip Pieczynskit, a Gemius SA nemzetközi részlegének vezetőjét.

 Az első 100, legtöbb valós felhasználóval rendelkező webhelyet vizsgálva a négy országban kiderül, hogy látogatónkénti átlagban a legtöbb oldalletöltéssel (1.169) Csehország büszkélkedhet. Dánia e tekintetben a második helyen áll 642 oldalletöltéssel, míg Lengyelországban ez az érték látogatónként 625, Magyarországon 277 volt májusban. A csehek jóval több időt - egy hónap alatt 24 órát – töltöttek el internetezéssel, mint a dánok (7 óra 26 perc), a lengyelek (19 óra) vagy a magyarok (6 óra 15 perc).