Minden idők legsikeresebb online marketing vására

Vértes János Andor, 2008. szeptember 18. 19:47

A szervezők szerint a szeptember 16-án kezdődött, és ma (18-án) befejeződött online-marketing-düsseldorf elnevezésű konferencia és kiállítás sikeresebb volt, mint bármelyik korábbi évben:  s ez igaz mind a 380-ra duzzadt kiállítói létszámra, mind a húszezret meghaladó látogatói számra.

Már 2007-ben is közel 50 százalékkal nőtt a vásár közönsége az előző évhez képest, az  idei növekedés azonban mindenki számára elképesztő méretet öltött: a tavalyinál 90 százalékkal többen voltak kíváncsiak a rendezvényre. A siker nem csupán mennyiségi: a látogatók 82 százaléka jónak vagy rendkívül jónak minősítette azt a koncepciót, hogy az online marketing vásár 360 fokos körképet nyújtott a digitális marketing minden szegmenséről, jelen voltak a nagy tartalomszolgáltatók, a hirdetés-kiszolgáló szoftvereket üzemeltetők, az ügynökségek, az adnetwork-ök, a szövetségek, a tanácsadó cégek. A rendezvényen magyar részről támogatóként az Adverticum vett részt, s a piacvezető magyar hirdetéskiszolgáló cég a partnernévsorban elég jó társaságban szerepelhetett, csak néhány név a több tucatból: CNN, BBC, Doodle, N-TV, Horizont vagy - hogy adserver céget is említsünk - Adzine.

Csütörök délelőtt az online-marketing-düsseldorf adott alkalmat az Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe szervezet-megújító kongresszusának lebonyolítására is, amelyen vendégként Somogyi Endre, az Adverticum cégfejlesztési vezérigazgatóhelyettese is részt vehetett. Az informális beszélgetéseken a szervezet vezetői reményüket fejezték ki, hogy mielőbb tagjaik sorában üdvözölhetik a magyar IAB szervezetet is. A megalakulást katalizálandó az október közepén Tihanyban megrendezett Internet Hungary-re Magyarországra érkezik az IAB Europe elnöke, Alain Heureux, aki előadását követően egy olyan kerekasztal-beszélgetésen is részt vesz, amelyen az interaktív marketing magyar szakembereivel vitatja meg, hogy mit nyújthat a piac számára ez a szervezet.