Kínos: Apple operációs rendszerrel reklámozták az új BlackBerryt

Kiss Ádám Zoltán, 2008. október 10. 08:33

Semmi kétség afelől, hogy az új érintő képernyős BlackBerry Storm egyik ihletője az iPhone volt, de a vállalat marketingesei mégis túllőttek a célon, amikor egy Apple szoftvert kopíroztak a telefon kijelzőjére.

Mint arról hírt adtunk, a Research In Motion hivatalosan bejelentette, hogy még az idén ősszel érintő képernyős interfésszel ellátott Blackberry okostelefont dob piacra Storm néven. A telefont Európában, Indiában, Ausztráliában és Új-Zélandon a Vodafone forgalmazza, és éppen ezzel az előkészítő reklámkampánnyal adódott némi probléma. A kampány során vélhetően egy valódi működőképes és saját operációs rendszerrel ellátott fényképezhető modell híján a marketingesek egy kvázi „Photoshop telefont” készíttettek, és ez a kép később sem került lecserélésre, hanem beépült a kampányba.

A dolog önmagában sem szerencsés, de legkínosabb az, hogy éppen a legfőbb rivális Apple iPhone operációs rendszeréről van szó. A Research In Motion eddig mindent megtett, hogy elhatárolja a készüléket az iPhone-tól, nehogy olcsó klóntelefon benyomását keltse. Éppen ezért a kampány egyik kiemelt pontja a saját operációs rendszer, és a speciális, az Apple-étől eltérő érintőfelület, mely nyomásra érezhetően reagál, így biztosabb visszajelzést adva a hagyományos gombos készülékekhez szokott felhasználóknak, és állítólag könnyebb lesz rajta a szövegbevitel is.