Live Search helyett Kumo?

Milkovits Gábor, 2008. november 24. 21:04

Sajtóértesülések szerint a Microsoft új, vonzóbb nevet keres Live Search keresőszolgáltatásának, egyes hírforrások pedig azt is tudni vélik, hogy az új elnevezés a „Kumo” lesz.

A Microsoft keresőcsapata még a nyáron kérdezte meg az embereket arról, hogy milyen elnevezést támogatnának a mostani LiveSearch helyett. A ZDNet technológiai híroldalon megjelent végeredmény szerint a három legnépszerűbb potenciális név a „Bing”, a „Hook” és a „Kumo” lett. Akkoriban még mindhárom domain név felett más társaságok rendelkeztek, időközben azonban a Kumo.com-ot megvették az akkori tulajdonos CSC-től. A LiveSide portál pedig tudni véli, hogy a vevő maga a Microsoft volt, amely lezárta volna az oldalhoz való külső hozzáférést és most állítólag a cég belső munkatársai tesztelik rajta a LiveSearch következő generációját.

A TechChrunch hírportál szerzői Microsoftos belső hírforrásra hivatkozva úgy tudják, hogy a vállalat új néven futó online keresőprogramja 2009 elején fog startolni. A Kumo név szerintük csak az egyik lehetséges variáció, ugyanakkor csak egy nagyon szűk kör ismeri az egyéb szóba jöhető változatokat. Annyi bizonyos, hogy a Yahoo-felvásárlás kudarca után a Microsoft gőzerővel szeretné megújítani internetes keresőjét, amely az eddigi erőfeszítések ellenére a piacnak csak igen elenyésző szeletét szerezte meg. A Kumo egyébként japánul „felhőt” vagy „pókot” jelent, attól függ, hogy melyik karakterrel írjuk a szót. A „felhő” jelentés nyilvánvalóan jól passzolna a Microsoft legújabb, szerveralapú felhasználói alkalmazásokat ígérő „cloud computing” (szó szerint „felhő-számítástechnika”) stratégiájához.