Reklámszűrő is készül a Google Chrome-hoz

Kiss Ádám Zoltán, 2008. december 2. 07:01

A Chrome egyik vezető programozójának oldaláról kiderül, merre halad a keresőóriás operációs rendszerének fejlesztése, és az is, hogy bár a vállalat létének alapja keresésekhez kötődő reklámok utáni bevétel, készül reklámszűrő a szoftverhez.

Aaron Boodman, a Chrome mögött álló Chromium projekt vezető programozó szerint a vállalatnak komoly tervei vannak az operációs rendszerrel. A programozó oldalán elhelyezett szöveg tanulsága szerint a Google kissé a Firefox mintájára igazi nyílt operációs rendszert szeretne csinálni a Chrome-ból. Ennek a egyik alappillére lenne egy szerteágazó bővítményrendszer.

Boodman szerint egy operációs rendszernek, bármilyen jó is legyen, szinte esélye sincsen arra, hogy mindenkinek kedvére való legyen. A különböző felhasználói hátterek, életmódok, életkorok és ízlések egy bizonyos szint után egyszerűen nem összeegyeztethetők egymással, így egyéni verziók létrehozása lenne az igazi megoldás. Ezt egy nagy ívű bővítményrendszerrel orvosolná, és ezt az elképzelést támasztja alá a Cnet felmérése is, miszerint a felhasználók 19 százaléka a kiegészítő programok hiánya miatt nem használja a Chrome-ot.

A tervezett kiegészítők között lenne számos böngészőket támogató, kinézeten csiszoló, Skype-ot támogató bővítmény, de külön oprációsrendszer-szintű támogatást kapna a RealPlayer és az Autolink is. A letöltésvezérlők és időjárás-jelentés alkalmazások mellett a letiltások is fontos szerepet játszanak majd a Chrome jövőjében. Tervezik a szülő felügyeletet könnyítő alkalmazások, valamint Flash és reklám tartalomszűrők megjelentetését is, ez utóbbit annak ellenére, hogy ez nyilvánvalóan a Google zsebének rovására megy majd.