Ejti a Razr márkát a Motorola?

Milkovits Gábor, 2008. december 2. 08:02

Internetes hírforrások szerint a Motorola nem fejleszt következő generációt annak idején rendkívül sikeres Razr mobiltelefonjából, a nemrégiben bejelentett stratégiai irányváltás miatt.

Az eredeti Razr még 2004-ben jelent meg. A fémházas, szétcsúsztatható mobil hamar óriási siker lett, főként Amerikában, a Motorola azonban éppen részben ennek a sikernek lett az áldozata. A cég ugyanis sokáig nem állt elő új Razr modellekkel, ami azt eredményezte, hogy az eredetileg 400 dollárba kerülő készülék ára hatalmasat zuhant, ez pedig alaposan aláásta a gyártó nyereségességét. Végül tavaly hozta ki a Motorola a Razr 2-t, amely azonban már nem sokat lendített a helyzeten, sőt az iPhone végül az idén át is vette tőle a vezető helyet a tengerentúlon.

A mostani hír érdekessége, hogy eszerint a Motorola már ki is fejlesztette a Razr 3-at, hogy aztán az utolsó pillanatban lemondjon róla. A telefon állítólag ultravékony, fémházas kivitelű és 5 megapixeles kamerával, 3G mobilhálózati kapcsolattal, WiFi-vel és GPS-el is rendelkezik és ily módon csúcsmodell lehetne a cég nem-okostelefonos kategóriájában. A Motorola állítólag azért döntött az utolsó pillanatban a Razr-tervek elvetése mellett, mert a társaság nehéz helyzete miatt teljesen új termékstratégiát dolgoz ki, amelynek fókuszában az Android és Windows Mobile szoftveres készülékek állnak.