Már nem luxus, hanem szükséglet a szórakoztatóelektronika

forrás Prim Online, 2008. december 25. 10:02

Hány kiállító regisztrált a Las Vegasban megrendezésre kerülő show-ra? Hány európai és ázsiai kiállító várható, mik lesznek a kiállítás fő trendjei, és milyen hatással van a pénzügyi válság a szórakoztatóelektronikai iparágra? Interjú Jason Oxmannel, a Szórakoztató Elektronikai Szövetség iparági kapcsolatokért felelős alelnökével

- Hány cég regisztrált a 2009-es Nemzetközi CES-re kiállítóként? Növekedett a résztvevők száma a 2008-as kiállítókkal összehasonlítva?

- A 2009-es Nemzetközi CES várhatóan a harmadik legnagyobb kiállítás lesz a show 42 éves történetében. Több mint 2700 vállalatot várunk a 2009-es CES-re, amelyek közül 300 vállalat első kiállítóként vesz részt a shown. Az új kiállítók között olyan neves vállalatok lesznek jelen, mint a Blockbuster, Hyundai/Kia, Mattel vagy a PricewaterhouseCoopers. A 2009. januári esemény rendkívülinek ígérkezik, hiszen 140 országból érkeznek Las Vegasba az iparág szakértői, hogy megismerjék a legújabb trendeket és a hamarosan piacra lépő technológiai újdonságokat.

- Milyen arányban vesznek részt kelet-közép-európai és ázsiai kiállítók a CES-en?

- A Nemzetközi CES valójában egy globális találkozási hely az egész szórakoztatóelektronikai iparág közösségének. Korábbi felméréseink alapján minden CES-résztvevő átlagosan 12 megbeszélést bonyolít le a CES ideje alatt, így összesen körülbelül 1,7 millió találkozót folytatnak le a résztvevők a show egész területén. Ez teszi a CES-t a világ szórakoztatóelektronikai vállalatai számára olyan eseménnyé, amelyet kötelezően látni kell.
A 2009. januári kiállításon több mint 150 európai és 500-nál is több ázsiai vállalat állít ki.

- Mik lesznek a 2009-es Nemzetközi CES fő témái és trendjei?

- A trendek tekintetében a résztvevők szemtanúi lehetnek majd a szórakoztatóelektronika és a tartalmi szolgáltatók összekapcsolódásának, hiszen olyan kiemelt szórakoztatóipari vállalatok, mint a Sony Pictures Televison és az NBC Universal a CES-en leplezik le a legújabb tartalmi fejlesztéseiket. A HDTV világméretű térhódításával, valamint az Egyesült Államok digitális átállásának közeledtével a 2009-es CES-en mutatkoznak be a legújabb, még nagyobb és vékonyabb képernyős, még jobb képminőséget kínáló HDTV-k.
A Nemzetközi CES szervezője, a Szórakoztató Elektronikai Szövetség (CEA), már korábban bejelentette, hogy a 2009-es Nemzetközi CES-en adják át a CES Innovatív Tervezői és Mérnöki Díjat. Az elismeréssel a szórakoztató elektronikai piacon megtalálható leginnovatívabb termékeket díjazzák.

- Várható-e, hogy a pénzügyi válság hatással lesz a szórakoztatóelektronikai iparra?

- A nehéz gazdasági helyzetben minden globális iparág érzékenyen reagál az egyéni pénzügyi problémákból fakadó fogyasztói változásokra. De minden rosszban van valami jó, ugyanis a fogyasztók egyre több időt töltenek otthon, és egyre inkább nem luxusként, hanem szükségletként tekintenek a szórakoztatóelektronikai eszközökre. A 2009-es Nemzetközi CES-en több mint 2700 kiállító mutatkozik be, és ez is jól mutatja a szórakoztató elektronikai iparágban rejlő lendületet.

CES - Történelem

Az első CES-t 1967 júniusában tartották New Yorkban, 200 kiállító és 17 500 látogató részvételével. Azóta a CES több mint tizenkétszeresére nőtt. Most már több mint 2 700 kiállító közel 160 000 négyzetméteren mutatja be a legújabb termékeit, a látogatók száma eléri a közel 150 000 főt.

A CES legnagyobb debütálásai:

1970: videomagnó
1974: lézer-lemezlejátszó
1981: videokamera
1981: CD lejátszó
1990: digitális audioredszer
1991: interaktív CD lemez
1993: Mini Disc
1993: RDS – rádiós adatrendszer
1994: digitális műholdrendszer
1996: DVD lemez
1998: HDTV
1999: beépített lemezes videófelvevő
2000: digitális audiorádió
2001: Microsoft Xbox és plazma tv
2002: otthoni médiaszerver
2003: HD Rádió, Blu-Ray DVD, HDTV beépített merevlemezes meghajtóval
2004: HD Rádió
2005: IPTV
2006: digitális tartalmi szolgáltatások
2007: a tartalom és az elektronika összefonódása
2008: OLED TV