Három százalékkal csökkent az online ünnepi forgalom a tengerentúlon

Milkovits Gábor, 2008. december 31. 17:08

A stagnálással vagy enyhe növekedéssel kalkuláló prognózisokra rácáfolva a ComScore adatai szerint az interneten is 3 százalékkal kevesebbet költöttek idén karácsony előtt az amerikaiak, mint 2007-ben.

Az előzetes számítások arra épültek, hogy a gazdasági válság nem fogja olyan kedvezőtlenül érinteni az online kereskedelmet, mint a valódi üzletek forgalmát, mivel a vásárlási szokások folyamatos átalakulása még előrelendíti az ágazatot, ráadásul az interneten könnyebb megtalálni az árban legkedvezőbb lehetőségeket. Emellett az internetes forgalmazást az sem befolyásolhatta kedvezőtlenül, hogy idén hálaadás és karácsony közé öttel kevesebb bevásárlásra alkalmas munkanap jutott, mint tavaly. Mindezek ellenére a ComScore adatai szerint idén november 1. és december 23. között mindössze 25,5 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak az amerikaiak az interneten, ami 3 százalékkal kevesebb, mint 2007-ben volt.

Az általános visszaesés közepette az Amazon forgalma 7, az Apple oldalaié pedig 19 százalékkal nőtt decemberben az egy évvel korábbihoz képest, de a WalMart online üzletága is 4 százalékkal jobban szerepelt, mint 2007-ben, ellentétben a cég nem-virtuális boltjaival. Ugyanakkor például a legnagyobb internetes aukciós oldal, az eBay 4 százalékos visszaesést volt kénytelen elkönyvelni, a hetekkel ezelőtt csődöt jelentett Circuit City online forgalma pedig 21 százalékkal csökkent.