Csalódottak a netbook-vásárlók

Genda Csongor Zoltán, 2009. január 21. 19:34

Igaz, rendkívül nagy népszerűségnek örvendenek a netbook-ok, a vásárlók kezdeti lelkesedése viszont alábbhagy, miután kipróbálják új szerzeményüket.

A legtöbb számítógépgyártó már piacra dobta olcsó netbookját, ugyanis észrevették, hogy megnőtt a kereslet az apró képernyővel felszerelt mini-laptopok iránt. A mondás azonban igaznak bizonyult, úgymint olcsó húsnak híg a leve. A netbook-tulajdonosok körében 40%-kal magasabb az elégedetlenségi ráta, mint a hagyományos, nagy teljesítményt nyújtó laptopokat birtoklók körében - olvasható a Biz 360 legfrissebb tanulmányában. A felmérést végző szakemberek több mint 20 ezer online fórumoldalon és egyéb közösségi portálokon olvasható teszt kielemzése után megállapították, hogy a netbook-piac leggyengébb szereplője a fogyasztók szemében az Acer. S hogy mi az oka a vásárlók elégedetlenségének? Az, hogy a felhasználók hozzászoktak az izmos asztali rendszerek gyorsaságához, s egy gyenge processzorral és kevés memóriával felszerelt netbook már olybá tűnik nekik, mint egy elavult, múlt századi rendszer. A most bemutatott tanulmányból levonható a tanulság, miszerint a vásárlóknak a mobilitás és az alacsony ár mellett rendkívül fontos a teljesítmény is.