A recesszió ellenére is bővülő online értékesítést várnak 2009-re az USA-ban

Kiss Ádám Zoltán, 2009. január 30. 07:13

Az általános gazdasági válság ellenére is a korábbinál nagyobb volumenű, 156 milliárd dolláros online kiskereskedelmi forgalmat jósolnak az idei évre az Egyesült Államokban.

A most közzétett jóslatok több szempontból is érdekesek. Egyrészt a válság miatt alig létezik olyan előrejelzés, melyet vagy nem mínuszban lenne a korábbi évekhez képest, vagy ne lefelé módosították volna. Az USA mindig is előremutató volt a jövőbeli trendek szempontjából, így érdemes odafigyelni online szférájára, másrészt egyben itt érezhetőek a leggyorsabban és a legmélyrehatóbban a recesszió hatásai, általános fogyasztás-visszaeséssel és napi szinten 10 ezres elbocsátásokkal.

Éppen ezért igen kedvező hír az online szektor számára, hogy nem kevesebb, mint 11 százalékos bővülést várnak az online kiskereskedelemben, mellyel akár a 156 milliárd dolláros forgalom is megvalósulhat. Ez a növekedés mértékében is jónak mondható, hiszen a 2008-as bővülés 13 százalékos volt az egy évvel korábbi számokhoz képest, végül 141 milliárd dolláros forgalmat generálva.

A növekedés hátterében az elemzők szerint egyértelműen az internet által biztosított előnyök állnak. Nem csupán a házhoz szállításról van szó, hiszen számos termék a közelben is megvásárolható, sokkal gyorsabban, még az egynapos szállítási garanciák mellett is, melyek természetesen felárral járnak. Inkább arról van szó, hogy az internet lehetőséget nyújt az árak gyors és kiterjedt összehasonlítására, és míg a korábban az online felderítés után jellemző volt a személyes vásárlás, ez kezd visszaszorulni. A szállítási árak sem okoznak már meglepetéseket, hiszen több internetes árgép ezeket már automatikusan belekalkulálja a fizetendő végösszegbe, nem véletlen, hogy az egyik legnagyobb forgalmazó, az eBay is több mint egy éve bevezette az ár plusz szállítási költség alapú szűrést rendszerében.