Safarinak álcázza magát a Chrome

Kiss Ádám Zoltán, 2009. január 30. 12:29

A Google csapata úgy döntött, hogy a Hotmail kompatibilitási problémáinak megoldásáig egyszerűen az  Apple böngészőjének álcázza saját szoftverét, mivel az problémamentesen működik együtt az oldallal.

A Google igen ígéretes böngészőjének inkompatibilitása a Microsoft Hotmail levelezőrendszerének oldalaival már régebb óta ismert. A két vállalat már egyeztetett erről a problémáról, mely a rengeteg Hotmail fiókkal rendelkező felhasználó miatt komolyan visszaveti a Google szoftverének népszerűségét. A gondot az jelenti, hogy a microsoft is elismerte, nem a Chrome-ban van a hiba, nekik kell az oldalaikon változtatniuk, ám ez egyelőre nem történt meg. A Google a maga részéről tehetetlennek érezte magát az ügyben a javítás elkészítésének sürgetésén kívül. Végül, hogy áthidalják ezt az átmeneti időszakot, érdekes lépésre szánta el magát. A vállalat kiadott böngészőjéhez egy frissítést, ami mégis kompatibilissé teszi a programot a Hotmaillel, ám egy úgynevezett megkerülő megoldás formájában. Mivel az eredeti gondot nem képesek maguk orvosolni, a frissítés telepítése után a Chrome az Apple Safari böngészőjének kódjával azonosítja magát, és ezek után a két platform gond nélkül képes együttműködni egymással. A Chrome 1.0.154.46 javítás azonban nem csak a Microsoft rendszerével teszi gördülékenyebbé az együttműködést, egy biztonsági hibát is javít és a Yahoo levelezőszolgáltatását is kezelhetőbbé teszi.

Az ügy ilyen módon lassan magától is kultúráltan megoldódik, ám időközben egy blogon a Microsoft és a Google egy-egy munkatársa egymásnak ugrottak. Omar Shahine a Microsoft részéről közölte, hogy több százmilliós felhasználói körrel működő szolgáltatásuk üzemeltetésekor nem fognak hirtelen mindent félbehagyni és csak egy olyan kis szoftver problémáival foglalkozni, melyet a felhasználók többsége nem használ, ne várjanak heti frissítéseket a Chrome-hoz, de a következő átfogó oldalfrissítéskor megoldják a gondot. Erre Matt Cutts a Google részéről azt válaszolta, hogy éppenséggel nekik is vannak tapasztalataik sokmillió felhasználót kiszolgáló szerverpark üzemeltetésében, és nekik nem okoz gondot, hogy hetente, vagy akár sűrűbben frissítsék rendszereiket, - írja a Cnet.