Az informatikai költségek csökkentésének tíz szabálya

forrás Prim Online, 2009. február 4. 21:06

Sok cég keresi a módját, hogyan lehet a jelenlegi gazdasági helyzetben költségeket csökkenteni. Fontos, hogy az informatikai vezetők elébe menjenek a büdzséről szóló vitáknak, és bekapcsolódjanak a költségcsökkentés tervezésébe. Az egyik alapvető lépés az informatikai stratégia és a 2009-re, valamint 2010-re tervezett beruházások felülvizsgálata. Azért, hogy kiderüljön, mely beruházások jelentenek kimutatható értéket a cégnek, vagy segítik a költségek csökkentését.
 

Az alábbi Symantec által felvázolt tervek segítséget adhatnak az informatikai költségek csökkentésében, ugyanakkor rámutatnak arra is, hogy az informatika a megoldás lényeges része, nem pedig a probléma okozója:

1. Tárhely visszanyerés (takarékos ellátás)

Az alkalmazások számára alapértelmezés szerint kiosztott tárhely többnyire túl nagy, hiszen azt veszik figyelembe, hogy az idők során nő az adatmennyiség. A tárhely utólagos hozzárendelése pedig bonyolult, vagy akár lehetetlen. Sok esetben viszont az alkalmazásoknak végül is jóval kevesebb tárhelyre van szükségük, mint amennyit eredetileg hozzájuk rendeltek. Van, amikor csak a hozzárendelt tárhely egynegyedét használják.
 
A Storage Foundation anélkül tudja visszanyerni ezt a nem használt tárhelyet, hogy ehhez le kellene állítani az alkalmazást. A visszanyert tárhely más alkalmazásokhoz használható, így nem kell újabb tároló eszközt vásárolni (takarékos ellátás). Ha az alkalmazások történetesen újra növekedésnek indulnának, leállás nélkül bővíthető a tárhely.

Megtakarítás a beruházásnál: nem kell újabb tároló eszközt vásárolni, vagy kevesebb is elegendő.
Megtakarítás a működési költségeknél: leállás nélkül, gyorsan és könnyen visszanyerhető a tárhely.

2. Virtualizálás


A szervervirtualizálással több rendszer futtatható egyetlen fizikai szerveren. Így kevesebb hardverre van szükség, ezáltal kevesebbet kell beruházásra, energiára és általános működtetésre költeni. A szerver gyorsabban lesz üzemkész.

Megtakarítás a beruházásnál: a szerverek beszerzésénél és a csökkent energiaköltségen lehet takarékoskodni, mivel kevesebb szerverre van szükség. A szervereket is szabadabban lehet megválasztani, amikor a megvásárlásról döntenek.

Megtakarítás a működési költségeknél: A kevesebb szerver kevesebb energiát fogyaszt, és egyszerűbb a kezelésük.

3. Hatékony e-mail archiválás

Az adatok és az e-mailek archiválására többféle jogi irányelv vonatkozik. Mivel az e-maileket és csatolmányaikat a cégen belül gyakran több címzett is megkapja, ezért gyakran több példányban archiválják őket. Ez jelentősen megnöveli az adatmennyiséget.

Az olyan e-mail- és tartalomarchiváló megoldások, mint a Symantec Enterprise Vault 8 lehetővé teszik a strukturálatlan adatoknak a cég egészét átfogó archiválását, kezelését és áthelyezését. Az Enterprise Vault 8 a fájlokat csak egy példányban tárolja, azonban lehetővé teszi, hogy a levelezőprogramok azokat ugyanúgy érjék el, mintha közvetlenül a saját mappában lennének. Ezzel csökkenthető az archiválás költsége. A különböző saját Exchange mappák egyesítésével a Symantec Enterprise Vault 8 csökkenti az újabb Microsoft Exchange vagy IBM Lotus Notes változatokra való átálláshoz szükséges időt.

Megtakarítás a beruházásnál: nem kell újabb tároló eszközt vásárolni, vagy kevesebb is elegendő. Figyelemre méltó a költségcsökkenés az e-mailalkalmazások korszerűbb változatra cserélésénél.

Megtakarítás a működési költségeknél: gyorsabban megtalálhatók a fájlok. Kevesebb adatot kell kezelni. Csökken az energiaköltség.