Felhasználóbarátságtalanok az e-kereskedelmi oldalak

Milkovits Gábor, 2009. február 14. 19:02

A Yuseo és Ciao Surveys piackutató cégek felmérése szerint az európai felhasználóknak alig a fele igazodik el megfelelően a kereskedelmi weboldalakon, ami egyértelműen jelzi, hogy változásokra van szükség ezen a téren.

A két társaság mintegy 1600 felhasználót tesztelt Franciaországban, Nagy-Britanniában és Németországban. A próbát 14 kereskedelmi oldalon, köztük a globálisan legnagyobb forgalmat bonyolító Amazonon végezték. Végül egyik portál sem bukott meg a teszten, azonban a kisebb problémák együttesen oda vezettek, hogy a felhasználóknak alig a fele tudta megfelelően végrehajtani az egyszerű rutinfeladatokat. A részletes elemzéshez alapul szolgált a Web Behave nevű eszköz, amely az internetes navigációk minden egyes lépését rögzítette.

A kutatás általános hibaként emelte ki azt, hogy a vizsgált oldalakon általában elrejtve vagy túl későn adnak tájékoztatást a szállítási költségekről, illetve azt sem lehet megtudni, hogy mit lehet tenni, ha valaki sérülten kapja meg az árut. Az Amazon esetében külön kiemelték, hogy az adott áruk megtalálását túlzott mértékben az oldalkeresőre bízzák, míg az ár vagy tulajdonságok alapján történő navigáció korántsem elég hatékony.