econet.hu: megerősödött üzletágak, másfélszeres árbevétel

forrás Prim Online, 2009. február 25. 09:28

Az econet.hu cégcsoport 2008-ban 6,447 milliárd forint árbevételt ért el, mely 47 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakának teljesítményét. A társaság csoportszintű üzemi eredménye 48 százalékkal emelkedve 309 millió forintra növekedett. A 2008. évi EBITDA 30 százalékkal, 547 millió forintra nőtt, a csoport adózott eredménye pedig 97 százalékkal emelkedve 80 millió forintot ért el.

A terveket teljesítő médiaüzletág piaci részesedése növekedett, növekvő árbevételt biztosítva a társaság számára.

Az ingyenes programmagazinok szegmensében - az üzletág meghatározó terméke-, az Est magazinok piaci részesedése 60% feletti. A sajtópiaci termékfejlesztéseknek (EST.TV Magazin, Time Out Budapest) köszönhetően az EMG Print portfolió piaci részesedése 2008-ban jelentősen nőtt, és megközelítette az 5,5 százalékot. A teljes magazinpiac listaáras bevételei 2008-ban mindössze 4 százalékkal nőttek, az EMG Print üzletága ugyanakkor 2008-ban közel 18,5 százalékkal növelte listaáras bevételeit.

A econet.hu csoport a rádiós piacon is jelen van, a radiocafé 98.6-tal, melynek árbevételei 2008-ban 11 százalékkal növekedtek, többek között az egyedi értékesítési modellnek köszönhetően. Ez a nagyságrend lényegesen meghaladja a rádiós piac 2008. évi növekedésének mértékét.

A csoport portfóliójának eleme még EMG Online, bevételeinek növekedése közel megegyezik a piaci növekedési trenddel, piaci részesedése relatív alacsony, várhatóan csak 2009-ben fogja átlépni az 1 százalékot. Az indoor piac mozgása gyakorlatilag teljes mértékben az EMG kezében van, az EMG Indoor értékesítési bevételei 2008-ban is növekedtek.

A Sziget Kft. eredménye - a megszerzett részesedés 50 százalék alatti mértéke miatt - egyelőre nem kerül teljes körűen bevonásra az econet.hu Nyrt. konszolidációjába, erre csak a következő 25 százalékos üzletrész megvásárlásával, 2009-ben kerülhet majd sor. A Sziget Kft. által elkészített előzetes mérleg szerint a 2008. évi EBITDA teljesítmény 229 millió forint, mellyel az akvizíció kapcsán meghatározott 2008. évi 200 millió forintos EBITDA teljesítmény elvárást a Sziget Kft. túlteljesítette.

A telekommunikációs üzletág internetszolgáltatásból származó árbevétele 2008-ban közel 20 százalékkal növekedett, miközben a hazai ADSL-piac bővülési üteme lelassult. 2008-ban a vállalati szegmensnek értékesített Megafone telefonszolgáltatás bevétele közel 50 százalékkal emelkedett, az üzletág bevételének már 12%-át eredményezte. Lakossági ügyfelei számára az internetszolgáltatás mellett a társaság elérhetővé tette - az üzleti partnerek körében már sikeresen működő, CP alapú - hangszolgáltatási termékét, így a több lábon álló szolgáltatási kör a lakossági területen is megvalósult.

A távközlési piac szempontjából fontos esemény volt 2008 októberében a Nemzeti Hírközlési Hatóság által mobil kiírt pályázat, melyre az Externet Nyrt. és a Telekom 4 Magyarország Távközlési Zrt. által közösen alapított, DreamCom Távközlési Kft. benyújtotta pályázatát. Jelen pillanatig pályázati eredmény még nem született. A DreamCom Kft.-ben az Externet Nyrt. 30 százalékos részesedéssel rendelkezik.