79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására

Kiss Ádám Zoltán, 2009. március 1. 10:29

A Yahoo most nyilvánosságra hozott adatok szerint 79 millió dollárt költött külsős tanácsadókra, hogy értékeljék a Microsoft felvásárlási ajánlatát, először, hogy elkerüljék azt, majd hogy elősegítsék.

A tervezett és végül nem megvalósult Yahoo-Microsoft egyesülés kérdése igen hosszú ideig lógott a levegőben, sőt lehet, hogy a kérdés még most sem dőlt el. A Yahoo először egyértelmű elutasítással fogadta az ajánlatot, majd a kritikák hatására feljebb akarta srófolni az árat, végül maga ajánlkozott részbeni, vagy egészben történő megvételre, miközben egyéb nagy befektetők után nézett, mint a Google, vagy a News Corp. A vállalat most nyilvánosságra hozott jelentése szerint a végül mindössze a cég egyre gyengébb papírjainak további leértékelődéséhez vezető folyamatra legalább 79 millió dollárt költöttek el. A végleges összeg valószínűleg magasabb, de ha a belsős források leterhelését leszámítjuk, akkor kimutatható a külsős szakértőknek fizetett, így jól behatárolható hatalmas összeg. Az erőviszonyok változásától függően folyamatosan formálódó Yahoo stratégia mellett gondot okozott a részvényesek aktivitása is, a tőzsdefelügyeletnél öt különböző vizsgálatot indítottak az ügyben. A 79 millió dollár úgy tűnik kidobott pénz volt, ám a történetnek talán még nincs vége. Bár Steve Ballmer a Microsoft részéről határozottan cáfolt egy esetleges akár részbeni felvásárlást, ennek az üzleti világban aligha van jelentősége, ha az érdekek másképpen hozzák, a Yahoo-nál pedig január óta új vezető intézi a dolgokat, az átszervezés és befektetőpárti Carol Bartz.