2008-ra ért be a Kulcs-Soft húszéves munkája

forrás Prim Online, 2009. március 8. 20:49

Ritka az olyan cég, amelyik a tavalyi évben az ismert gazdasági folyamatok mellett is olyan egyenletes fejlődést mutatott volna és olyan optimistán tekintene a jövőbe, mint a Kulcs-Soft Számítástechnikai Zrt. Kulcsár Tibor vezetésével a vállalat 2008-ban 625 millió forint nettó bevételt ért el, ami 15%-os növekedés az azt megelőző évhez képest, az ügyfelek száma ezzel párhuzamosan 20%-kal nőtt. A vezérigazgatót a tavalyi év eredményeiről és új terveiről kérdeztük.

Amikor arról beszélünk, hogy 2008-ban ez és az történt, valójában nem a január elsejétől december utolsó napjáig tartó időszakra, sőt nem is a pénzügyi évre gondolunk. Inkább olyan üzleti és fejlesztési folyamatokra, megvalósult célokra, amelyek ehhez az évhez (is) köthetők. Melyek voltak az év fordulópontjai, mérföldkövei?

Egy nagy fordulópontot nem tudnék kiemelni, szépen egyenletesen dolgoztunk. 2008-ban a hatékonyság növelését tűztem ki fő célul, ennek értelmében optimalizáltuk az erőforrásainkat és minden kollégától nagyobb szakmai felkészültséget és odaadást követeltünk meg. Aki ebben nem mutatkozott partnernek, attól megváltunk. Ez a szemléletváltás volt 2008 legfontosabb folyamata, nagyobb profizmust, odafigyelést vártunk el. Kétféleképpen motiváltuk a munkatársakat, egyrészt anyagilag, tehát több mozgó bér, több jutalom járt a jól teljesítőknek, akik pedig gyengébben dolgoztak, azok kevesebbet kerestek, így aztán ők el is hagyták a céget. Másrészt szakmailag is igyekeztünk olyan feladatokat adni a kollégáknak, amiket mi hasznos célnak gondoltunk és szigorúan ellenőriztük a teljesítésüket.

Milyen új elképzelések jutottak el a tervezéstől a megvalósítási fázisba?


A Kulcs-Bér program ebben az évben egy nagyon megbízható, erős programmá vált. Ma több mint 2000 cég használja, több 100 000 felhasználót számfejtenek vele. 2008. január elsején dobtuk piacra, az év végére minden gyerekbetegségét kinőtte, nagyon stabil, népszerű, közkedvelt szoftver.

2008-ban indult el a CAS genesisWorld CRM forgalmazása, az év végére elértük azt, hogy Magyarország legnagyobb genesisWorld-partnere vagyunk, munkatársunk, Kovács Kriszta pedig az első ötbe került a német cég partnerei között az értékesítők rangsorában. Ez az együttműködés nemcsak a bevételről, új ügyfelekről, anyagi haszonról szól, sokkal inkább arról, hogy partnerei lehetünk egy nagy nyugat-európai cégnek és ezáltal rengeteget tanulhatunk a szoftverfejlesztésről, a marketingről, a motivációról, az online technológiáról. Német partnerünk 30-40 millió eurós forgalommal büszkélkedhet a mi kétmilliónkhoz képest, mindezt a miénkhez képest "csak" hatszor akkora dolgozói létszámmal érik el. Van mit tanulnunk tőlük hatékonyságban! Emellett üzletileg és szakmailag egy nagyon jó párosítás együtt forgalmazni egy ingyenesen letölthető saját fejlesztésű CRM-et és a világ egyik legjobb CRM-jét. Kollégáink rendszeresen járnak Németországba tanfolyamokra, és megfigyeltem, hogy egész más mentalitással, szemlélettel jönnek vissza.

A következő célkitűzés a tudásbázis kiépítése volt, ezt már 2007-ben elkezdtük, de tavaly januártól vált igazán erőssé - ma ez Magyarország legjobb ügyviteli tudásbázisa. A legnagyobb dicsérete, hogy minden hasonló vállalkozás leutánozta, ma már minden ügyviteli cégnek van valamilyen tudásbázisa – jó látni azt, hogy lemásolják az ötleteinket, tőlünk tanulnak, a puszta számok mellett (a magyar kkv piac 15%-a Kulcs-Soft szoftvert használ) ez is jól jelzi piacvezető státuszunkat.

Melyik területen érte el a Kulcs-Soft a leglátványosabb előrelépést?


Mindenképpen ide kívánkozik a Superbrands 2008 díj. Az a húszéves munka, amivel felküzdöttük magunkat a piacvezető pozícióba, 2008-ra ért be igazán. A Superbrands-díj elnyerése a bizonyítéka annak, hogy nemcsak mi gondoljuk magunkat piacvezetőnek, hanem lám, a piac is úgy gondolja, hogy mi vagyunk a szektor legmeghatározóbb cége. A cégimázsunk erősödött meg az elismerés által, a díj azóta körbejár az irodáinkban, minden csoportnál eltölt egy kis időt.

Nem beszéltünk még a vállalati szociális felelősségvállalásról, ami pedig szintén jól jellemzi a Kulcs-Soft szellemiségét...

Erről a feleségem, Erika tudna többet mondani, ő a Kulcs-Esély program „mindenese”. Én 2003-ban meghatároztam, hogy a cég bevételének egy ezrelékét jótékony célokra fordítjuk, azon belül is főleg beteg gyerekek támogatására. Ez a szám azóta folyamatosan emelkedett, 2008-ban már 0,5% volt, ráadásul a Kulcs-Soft növekedésével jelentősen nőtt az a bevétel is, amiből származik. Ezt a programot a jövőben szeretnénk fenntartani és a lehetőségek szerint továbbfejleszteni, hogy még többet áldozhassunk ilyen nemes célokra.
(x)