Menedzselt nyomtatási szolgáltatásokkal a recesszió ellen

Kovács Attila, 2009. március 17. 10:03

A HP állítja: mivel a vállalatok árbevételük 3 százalékát nyomtatásra fordítják, a recesszió idején sokszorosan fontos lehet áttérni a mérhető megtérülést nyújtó menedzselt nyomtatási szolgáltatásokra (MPS-re). A Gartner ezzel kapcsolatosan nemrég megjelent piaci elemzésének eredményét hozzák bizonyítékul: az MPS általános „rezsiköltségből” potenciális megtakarítási forrássá alakítja a nyomtatást és a digitális képalkotást, ráadásul a környezet megóvásához is hozzájárul.

Különös figyelemmel a kkv-k igényeire, három menedzselt nyomtatási szolgáltatást kínál a HP. Ezek:


Elemzők az MPS-ben rejlő előnyökről


Az IDC független elemzőinek kutatása szerint a menedzselt nyomtatási környezetre átálló vállalatok akár 40%-os költségmegtakarításra is számíthatnak – az alacsonyabb, kiszámítható és átlátható havi költségeknek köszönhetően. Ed Crowley, a Photizo Group alapítója és piaci elemzésekért felelős elnöke szerint az MPS lehet az általános gazdasági visszaesés ellenére növekvő ágazatok egyike.
„A menedzselt nyomtatási szolgáltatások forgalma 2012-re eléri a 26,7 milliárd dollárt, és ez a szegmens teszi majd ki a teljes képalkotási piac 35 százalékát."
Nemrég megjelent elemzői jelentésében a Gartner és Quocirca is hasonló következtetésre jutott. Ez a két cég a költségek és a környezetterhelés csökkentését nevezte meg az MPS stratégiák terjedésének fő mozgató rugójaként.

Henry Blum, a HP MPS marketing menedzsere szerint a trend az EMEA régió egészében érezhető, ahol az ügyfelek nyomtatási és digitális képalkotási környezetük ésszerűsítésével igyekeznek csökkenteni költségeiket, javítani produktivitásukat és bizonyítani környezetvédelmi elkötelezettségüket. Ez a törekvés a cégek kiterjedtebb, globális IT-szabványosítási stratégiájának részeként jelenik meg. Kiemelte: a HP 28 és 48% közötti költségmegtakarítást ér el az MPS szolgáltatások bevezetésével. Ugyanakkor a beruházási költségek csökkentése mellett a HP MPS programja 2-6 százalékkal növeli a bruttó hasznot.

Bár az MPS stratégia nyújtotta előnyök és potenciális költségmegtakarítás mindenképpen vonzó lehetőség, Blum úgy véli, hogy ezek gyakorlati érvényesülése teljes egészében a megvalósítás színvonalától függ. Bár az MPS projektet jellemzően pénzügyi szempontok motiválják, sok cég nem alkalmaz módszereket a nyomtatási szintek vagy a képalkotással kapcsolatos nyomtatási tevékenység mérésére. A vezetőség gyakran nem tudja, hány eszközből áll a géppark és vajon optimális-e a kihasználtság. Ezen kívül a felhasználók hozzá nem értése és a berendezéshibák miatt a támogatószemélyzetre nehezedő teher is jelentős költségtétel vállalati szinten – egyes becslések szerint a helpdeskhez befutó hívások negyede nyomtatási vonatkozású – jelenti ki Blum.

A jól megvalósított MPS stratégia potenciális előnyei közé tartozik a nyomtatási eszközök kisebb energiafogyasztásából, a pazarlás megszüntetéséből és a kevesebb kellékanyag felhasználásából eredő kisebb környezetterhelés, az IT környezet konszolidálása/egyszerűsítése, a dolgozói elégedettség és a produktivitás javulása, valamint a fokozott biztonság és a pontosabb megfelelés.

A HP MPS kínálata többféle szolgáltatási szintet, támogatási, karbantartási, fizetési és finanszírozási opciót tartalmaz. A HP globális részesedése ezen a piacon jelenleg 30-40% között van. 2008-ban a HP több mint ezer európai vállalatnak nyújtott MPS támogatást. Néhány példa: Swissport (Svájc), Endesa (Spanyolország), Lancashire County Council (Egyesült Királyság), VNG (Hollandia) és Logica (Egyesült Királyság), KBC Services (Magyarország), SAP (Németország, Magyarország).