Kiaknázatlan IT-fejlesztési lehetőségek a hazai kkv-szektorban

MTI Sajtóadatbank, 2009. április 9. 09:36

Komoly fejlesztési lehetőségek rejlenek a magyar kis- és középvállalati (kkv) szektorban az internetes jelenlét terén - derül ki egy 2009. januári felmérésből.

A Publicus Research által 2009 januárjában, 583 cégvezető megkérdezésével készített kutatás kimutatta, hogy a kis- és közepes vállalkozások mindössze 68 százaléka tart fenn saját honlapot, ezek közül is tízből nyolc cég ritkán frissülő honlapot működtet, amelyen elsősorban általános információkat közöl.

Az eredmények szerint az internetes jelenlét terén a budapesti cégek állnak a legjobban, ezek 85 százaléka rendelkezik honlappal. A megyei jogú városokban 76 százalék, míg az ezeknél kisebb településeken csupán 64 százalék ez az arány.

A Publicus Research felméréséből kiderül az is, hogy csupán minden harmadik piaci szereplő igyekszik új ügyfeleket szerezni a világhálón való megjelenésen keresztül, s a honlapok mindössze ötödéről mondható el, hogy a kereskedési vagy szolgáltatási folyamat integrált részei, azaz termék vagy szolgáltatás rendelhető róluk.

 Az elemzett minta a magyarországi kkv-szektor cégeire földrajzi elhelyezkedés (telephely régiója) és alkalmazottak létszáma szerint reprezentatív - olvasható a felmérés módszertani leírásában.