A Google a világ legértékesebb márkája

Genda Csongor Zoltán, 2009. május 1. 16:34

A brit Millward Brown közzétette aktuális éves toplistáját a világ legdrágább cégeiről, és koránt sem meglepő módon ismét a Google nyerte el az aranyérmet.

Immár harmadik alkalommal foglalhatja el a vezető keresőszolgáltató a dobogó legfelső fokát, hiszen a piackutatók becslése alapján a vállalat értéke meghaladja a 100 milliárd dollárt. Messze lemaradva a Microsoft és a Coca Cola követik a Google-t a második, illetve harmadik helyeken 76 valamint 67 milliárd dolláros összértékkel.
A Millward Brown statisztikai adatai szerint az IT-cégek többsége megőrizte vagy erősítette korábbi piaci pozícióját, ám akadnak olyanok is, amelyek mélyrepülésbe kezdtek, mint a Yahoo vagy a Cisco. A gazdasági válság leginkább az autóipart és a pénzügyi szektort érintette, az ezen ágazatban érdekelt vállalatok nagy része elveszítette  értékének jelentős részét.
Az aktuális lista megtekinthető a Financial Times oldalán.