Alig hoz a konyhára az AppStore

Genda Csongor Zoltán, 2009. május 16. 14:06

A legfrissebb statisztikai adatok azt igazolják, hogy az Apple által üzemeltetett iPod Touch és iPhone-alkalmazásokat értékesítő online bolt meglepően kevés profitot termel.

Számos mobilgyártó követte az Apple példáját, és beindította saját letöltő-szolgáltatását, ám a rendkívüli népszerűség ellenére csupán minimális anyagi haszna származik abból az üzemeltetőnek - derül ki a Lightspeed piackutató jelentéséből. A számítógépgyártó nemrég jelentette, hogy a beépített letöltés-számláló átlépte az egymilliárdot, ám ez mindössze 70-160 millió dollár forgalmat, és csupán 20-40 millió dollár nyereséget jelent. Ennek az az oka, hogy a letöltött alkalmazásoknak csupán a töredékéért, 3-5%-ukért kellett fizetni, azok átlagára pedig 2,65 dollár. A vállalat azonban az alacsony profit ellenére is fenntartja az ApStore-t, ugyanis ez teszi még népszerűbbé az iPhone-t, hiszen a felhasználók szívesen vásárolnak meg egy olyan terméket, amelyhez ezrével tölthetik le az internetről az ingyenes vagy kedvező áron beszerezhető szoftvereket.