A Microsoft a jövő játékain dolgozik: kontroller, ami nincs és mégis van

Kiss Ádám Zoltán, 2009. június 3. 08:14

Az E3 elektronikai szakkiállításon a Microsoft ismertette a jövő játékaival kapcsolatos elképzeléseit, köztük egy olyan kontrollert, ami arcokat, érzelmeket és mozdulatokat képes felismerni.

Amikor a két nagy, az Xbox és a PlayStation3 harcából meglepő módon a Nintendo olcsó és kisebb tudású Wii konzolja került ki győztesen, a játékipar szereplői elkezdték újraértelmezni eddigi elképzeléseiket. A Wii hardvere, egyszerűsége ellenére, kitűnő játékélményt kínált, mindezt egy mozgásérzékelő kontrollerrel megfejelve, mely tovább segítette az addig is szárnyaló értékesítéseket. Nem véletlen tehát, ha a Microsoft is hasonló irányba gondolkodik, hiszen kit érdekel újabb néhány millió, a grafikus magba integrált processzor, ha a teljesítmény nem fordítható le játékélményre.

A Natal nevű projekt lényege, hogy egy fizikai valójában csak egy kis doboz formájában érzékelhető eszköz, mely képes az emberi akciókat, reakciókat érzékelni. Az eszköz szenzorokra és a beérkező információk intelligens feldolgozására épül, a beépített kamera, térérzékelő, mikrofon adatait elemzi és alakítja át a játékkonzol számára feldolgozható információkká. A végeredmény pedig aligha írható le jobban, mint a például a Különvélemény című filmből ismert jelenet, amikor főhősünk kezének mozgatásával nyit meg mappákat, böngészik az információk között. A gyakorlatban ez azt jelenheti, hogy a Microsoft ahelyett, hogy saját vezetékes vagy vezeték nélküli kontrollereken dolgozna, egy teljesen új megközelítésen dolgozik, vagyis a jövő teniszmérkőzéseit nem irányítóval a kezünkben, de akár tenyerünk mozgatásával játszhatjuk le.