Végül mégiscsak létrejött a Microhoo

Kiss Ádám Zoltán, 2009. július 29. 18:13

A Microsoft és a Yahoo, ha nem is az eredetileg képzelt formában, de hosszú távú együttműködésbe kezd a keresők és az online reklámok piacán, a cél a Google megszorongatása.

Mint emlékezetes, a Microsoft és a Yahoo családregénybe illő módon hosszan és eredménytelenül kerülgette egymást. Az egyik kiemelkedő pontja ennek a történetnek az volt, amikor a Microsoft 47,5 milliárd dollárért szőröstül-bőröstül meg akarta venni a Yahoo-t, ám ennek akkori elnöke, Jerry Yang személyesen lépett fel az üzlet ellen. Yang azóta távozott, és az újabb részvásárlásokra irányuló tárgyalások sem voltak sikeresek, majd egy Yahoo-Google reklám megállapodásról volt szó, ám ezt a nagyon egyező tevékenységi területek miatt amúgy sem engedélyezte volna az amerikai piaci felügyelet.

A most megkötött szövetség nem kevesebb, mint 10 évre szól, és mindkét fél részére előnyös, bár pénzügyi részleteket nem tettek közzé.

A Microsoft a Bing keresőtechnikáját csillogtathatja a Yahoo végre kiutat talál eddigi útvesztettségéből, és mindkét fél piacot, illetve reklám bevételt nyer. A Google már régóta piszkálja a Microsoft csőrét, hiszen minden területen az ő tortájukból vágna ki egy szeletet, kezdve az operációs rendszerektől, egészen az irodai alkalmazásokig, amik a legtöbb pénzt hozzák a redmondi óriásnak. Az egyik piac, ahol a Microsoft visszavághat, az éppen a Google eredete és mai napig lényeges, a keresők szegmense. A Microsoft állítása szerint a sokadik generációs keresőmotorjuk, mely éppen a Bing fantázianévre hallgat, képes felnőni a feladathoz, ám a lassú piacszerzés felőrli a forrásokat. A hatalmas Google-fölényt a Microsoft a Yahoo-val együtt legalább 30 százalékkal egyetlen lépésben megtudná torpedózni a Bing Yahoo alá telepítésével, márpedig éppen ezt tervezik, a jövőben értelmetlenné válik a Yahoo és a Bing megkülönböztetése böngészőnk keresőablakában, ugyanaz a Microsoft keresőmotor működik majd mindkettőben.