Hétfőn több mint egy óráig nem működött a PayPal

Milkovits Gábor, 2009. augusztus 4. 21:05

Az eBay tulajdonában lévő online fizetési rendszer közép-európai idő szerint hétfőn este világszerte leállt vagy akadozott, és a szolgáltatás helyreállítása több mint egy órát vett igénybe.

Az első bejelentések a problémáról itteni idő szerint nagyjából hétfő este fél nyolc tájban érkeztek, két óra elteltével pedig már arról számoltak be a PayPal szóvivőjének a blogján, hogy a rendszer a legtöbb felhasználó számára ismét üzemel. A weboldal és a szolgáltatás teljes helyreállítása viszont este 11-ig is eltartott. A beszámoló szerint a legrosszabb üzemkiesés nagyjából egy órán keresztül tartott, azonban azok számára, akik folyamatosan nagyszámú pénzügyi tranzakciót hajtanak végre a PayPal-en keresztül, ez is éppen elegendő problémát okozhatott. Mivel a cég hivatalos adatai szerint másodpercenként 2000 dollárnyi kifizetés áramlik át a szolgáltatáson, egy egy órás kimaradás nagyjából 7,2 millió dollár késedelmes átutalását eredményezhette. A meghibásodás ráadásul nem csupán a weboldalt érintette, hanem a teljes alkalmazási kezelőfelületet (API), azaz a rendszert külsős alkalmazásokon keresztül sem lehetett elérni és használni.

Az eBay illetékesei egyelőre nem közölték, hogy fizetnek-e valamilyen kártérítést az érintetteknek, az eset mindenesetre már csak azért is kínos a társaság számára, mert nemrég éppen maga John Donahoe vezérigazgató nyilatkozta azt a sajtónak, hogy a PayPal kezd fontosabbá válni, mint az alaptevékenységet jelentő aukciós oldal. Ennek jegyében hamarosan teljes megújulás vár az oldalra, ami a cég szerint elhozza majd az internetes kereskedelem új korszakát.