Fizetőssé válnak az ismert híroldalak

Genda Csongor Zoltán, 2009. augusztus 8. 08:18

A News Corporation első embere, Robert Murdoch bejelentette, hogy a közeljövőben fizetőssé tennék az általuk üzemeltetett hírportálokat.

A Wall Street Journal egyike a világ legelismertebb lapjainak, az online változat egyes részeit viszont csupán bizonyos díj ellenében tekinthetik meg az internetezők, Murdoch azonban a legtöbb, a News Corp. tulajdonába tartozó online magazinban megszüntetné az ingyenes tartalmakat, és csupán előfizetés ellenében tenné elérhetővé az azokban fellelhető anyagokat - adta hírül a Financial Times.

A tervezett átalakításokat az elkövetkező egy évben szeretné végrehajtani Murdoch, aki aggasztónak találja a reklámokból származó bevételek drasztikus visszaesését, és így szeretné pótolni a veszteségeket. Érdekes azonban a milliárdos médiacézár online tartalmakkal kapcsolatos 180 fokos szemléletváltása, ugyanis ő volt az, aki 2007-ben még az ingyenes, reklámokból finanszírozott WSJ mellett tört lándzsát.

Továbbá Murdoch abban bízik, hogy a többi nagy hírportál is átveszi majd a News Corp. álláspontját, és fizetőssé teszik tartalmaikat. A News Corporation olyan nagynevű lapokat üzemeltet, mint a New York Post, a Times of London, a The Sun, és a The Times.

Murdoch ezekkel a szavakkal zárta beszédét: "A minőségi újságírás nem olcsó."