A Microsoft eladja a Razorfisht

Milkovits Gábor, 2009. augusztus 10. 19:05

A Microsoft 530 millió dollárért eladja Razorfish internetes reklámügynökségét a francia Publicis Groupe-nak, jelentette be a vevő.

A lépés egy újabb lehet azok sorában, amelyekkel a Microsoft a válságos időkben igyekszik megszabadulni olyan üzletágaitól amelyek nem termelnek közvetlen nyereséget. Legalábbis ezzel indokolta a szoftvercég az Encarta online enciklopédia projekt, illetve a Soapbox videómegosztó bezárását, a Razorfish azonban nem igazán illik bele ebbe a sorba. A céghez a Microsoft még 2007-ben jutott hozzá, amikor is 6 milliárd dollárért megvásárolta az Aquantive digitális marketing-, reklám- és szolgáltató céget. Akkor a redmondiak azt nyilatkozták, hogy a Razorfish interaktív reklámügynökség különösen fontosnak bizonyulhat abban, hogy segítsen eladni a szoftverkonszern több új internetes termékét, például a Silverlight média-videó plug-int. Ehhez képest az a tény, hogy ilyen hamar meg is válnak a társaságtól, némileg meglepő, habár internetes hírforrások szerint egy ideje már házalnak az ügynökséggel.

A szerződés értelmében a függetlensége javarészét megőrző, 2000 főt foglalkoztató Razorfish és a Microsoft továbbra is kiemelt partneri viszonyt ápolnak majd. Az ügynökség készítette például a Microsoft Bing keresőprogramjának logóját, illetve a hozzá tartozó nagyszabású reklámkampányt is. A cég kiemelt ügyfelei közé tartozik még a Dell, a Disney és a Nike is. A felvásárló Publicis a világ egyik legnagyobb médiavállalata, összesen 44 000 dolgozója van és hozzá tartoznak a Leo Burnett vagy a Saatchi & Saatchi reklámcégek, illetve a Starcom MediaVest Group és a ZenithOptimedia médiavállalatok.