"Csupa jó hír" internetes újság hódít Latin-Amerikában

MTI Sajtóadatbank, 2009. augusztus 24. 10:15

A gazdasági válság, a recesszió és az éghajlatváltozás ellenére egy chilei testvérpár úgy határozott, hogy az optimizmust fogja hirdetni, így létrehozták Latin-Amerika első, csupa jó híreket közlő internetes újságját.

A pszichológus Sebastián és a társadalmi kommunikációval foglalkozó Cristóbal Díaz de Valdés szerint az El Buen Diarióra azért van szükség, mert a hagyományos médiával szemben nagy az elégedetlenség.

A fivérek egyszerű feltételeket szabtak egy-egy hír közlésének: minden olyan tettről, helyzetről vagy tapasztalatról beszámolnak, amelyeket máshol is meg lehet ismételni, és amelyek hozzájárulnak az emberbaráti viselkedés erősítéséhez, illetve összhangban vannak a környezettel.

"Mint ahogy nem kell pszichológusnak lenni ahhoz, hogy meggyógyíts valakit, úgy az sem szükséges, hogy mindenki, akinek van egy híre, újságíró legyen" - hangsúlyozta Sebastián Díaz de Valdés.

A közelmúltban indult honlapra naponta mintegy ezerötszázan kattintanak rá. "A lap alternatívát jelent... A jó híreknél is izgalmasabb viszont az, hogy a híreket gyártók és az olvasók számára milyen fejlődést jelent a feladat" - tette hozzá az egyik fivér.

A kezdeményezés nem egyedülálló, Nagy-Britanniában Optimist World, az Egyesült Államokban pedig The Good News Network néven érhető el hasonló szolgáltatás.