Átvették az uralmat a nők az interneten

forrás Prim Online, 2009. augusztus 27. 11:02

Átvették a vezetést a nők az urak előtt a világhálón: az idei év első negyedévére fordult meg a nemek aránya az internetet látogatók között. A nők részesedése a 2007-ben mért 48 százalékról 53 százalékra nőtt, miközben a teljes népességben mért arányuk évek óta változatlan. (Forrás: Szonda-Gfk NMA 2008.IV. – 2009.I.né.) A nők fölénye immár nem csupán az internetet látogatók arányában mutatkozik meg, hanem a böngészésre fordított idő összehasonlításában is – a többi közt ez is kiderül a friss statisztikákat, kutatási anyagokat kínáló www.internetezonok.hu oldalakon. A felnőtt női társadalmon belül az internetező nők jobban élnek, havonta többet költenek, és magasabb a havi jövedelembeli elvárásuk is.

Körülbelül kétmillió nő szörföl rendszeresen a világhálón, ezzel a számuk átlépte a netező férfiakét. Míg 2007-ben az internetezők 48 százaléka volt hölgy, addig 2009 első negyedévében már közel 53 százalékuk. A nemek közti különbségeket elemezve korcsoportok tekintetében nincs jelentős eltérés, az iskolai végzettséget tekintve azonban igen. A középiskolát végzett és a diplomás látogatók között egyaránt nagyobb arányban képviseltetik magukat a nők. Különösen figyelemreméltó ez az információ annak a tudatában, hogy a 19 és 29 év közöttiek körében a női nem képviselői alulmaradnak, ha csak kevéssel is.

 

A nők több időt töltenek a világhálón

 

A legszembetűnőbb eltérés a két nem képviselői között a világhálón eltöltött idő elemzése során mutatkozik. Éjszakánként még mindig többet neteznek az urak, de mind a munkanapok, mind pedig a szabadnapok tekintetében szűkebb a férfiak által uralt időintervallum, mint az egész népesség esetében. A nők a nap túlnyomó részében nagyságrendekkel több időt töltenek szörföléssel, ami elsősorban annak köszönhető, hogy a férfiakhoz képest jobban beleássák magukat egy-egy témába. Ahogy az összes hazai internetezőnél, úgy a Sanoma Budapest női online portfóliójának (www.nlcafe.hu, www.wellnesscafe.hu, www.cosmopolitan.hu, www.storyonline.hu) látogatóinál is megállapítható, hogy jellemzően urbánus közösségből kerülnek ki. A felhasználóik csaknem 85 százaléka városi, ami közel 20 százalékkal meghaladja a teljes magyar népességben mért átlagot (Forrás: ©Szonda-Gfk NMA 2008.IV. – 2009.I.né.)

 

Jobban élnek az internetező nők

 

Az internetező nők kedvezőbb anyagi jólétről számoltak be mint a nők általában (Szonda Ipsos, Internetező nők, 2009. április. 30 százalékuk állítja, hogy jól élnek, azaz gond nélkül (3 százalék) illetve beosztással jól kijönnek (27 százalék), szemben a teljes női társadalomban mért  24 százalékos aránnyal. A nőknek havonta általában 276 ezer forintra van szükségük ahhoz, hogy családjukkal megfelelő színvonalon éljenek. Az internetező nőknek ennél sokkal magasabbak az elvárásaik, ők 376 ezer forintot mondtak. Ennek megfelelően az internetező nők egy átlagos hónapban többet is költenek. Átlagosan 136 ezer forintról számoltak be, szemben a 109 ezer forintos havi költéssel a teljes felnőtt női társadalomban.

A 18 éves és annál idősebb nők 44 százalékának a háztartásában található személygépkocsi, míg ez az arány az internetező nők körében 67 százalékos. Arról, hogy egyes termékek vagy nagyobb értékű vásárlások esetén kik a döntéshozók a családban, a www.internetezonok.hu oldalon minden részletet, pontos kutatási információt megtalál.