Virtuális plakátgalériával csatlakozik a T-Home a 10. ARC kiállításhoz

forrás Prim Online, 2009. szeptember 1. 13:32

Tizedik alkalommal rendezik meg Budapesten az Ötvenhatosok terén az ARC plakátkiállítást, amely mára a magyar főváros egyik legrangosabb köztéri rendezvényévé vált. A T-Home virtuális ARC weboldal létrehozásával járul hozzá ahhoz, hogy minél többen részesei lehessenek a kulturális–vizuális élménynek. A honlapon megtekinthetők lesznek az utóbbi 9 év díjnyertes pályamunkái és az idei év teljes anyaga, amelyek közül a közönség szavazatai alapján választják ki a Best of ARC címre érdemes alkotást.

Az idén szeptember 3. és 22. között kerül sor az ARC kiállításra, amely a korábban kiírt „Restart. Te mivel kezdenéd?” című ARC pályázat legjobb alkotásainak szemléje. A pályázat ismertetőjegye, hogy mindig egy valamennyiünket érintő és foglalkoztató, aktuális kérdésre keresi a választ, a lehető legnagyobb szabadságot biztosítva az alkotóknak. Célja, hogy a szokványos médiakommunikációval szemben lényeglátó, nyílt és humoros módon közelítse meg  a mindannyiunkat érintő  problémákat, a bennünk felmerülő kételyeket, és a sokunkban megfogalmazódó megoldásokat. A plakátpályázat kiírói ebben az évben arra hívták fel az alkotókat, hogy adjanak megoldási javaslatokat , miként lehet túljutni egy válságon, lehetséges-e pozitív irányba fordítani a vele járó változásokat. A szakértőkből álló zsűri a beérkezett közel ezer pályamunka közül választotta ki azt az 54 óriásplakátot, amelyet érdemesnek tart a bemutatásra.

A Magyar Telekom lakossági márkái évek óta (korábban a T-Mobile, tavalyi debütálása óta pedig a T-Home) szívesen állnak támogatóként az ARC plakátpályázat és -kiállítás mellé, hiszen a képernyővilág fontos képviselőiként elkötelezettek a vizuális kultúra terjesztése iránt. Az elmúlt évi sikeres kezdet után a T-Home és az ARC együttműködése eredményeképpen az idén újra megvalósulhatott a virtuális ARC kiállítás. A kiállítással egy időben induló arcmagazin.hu/virtualisarc című weboldal lehetővé teszi, hogy bárki virtuális sétát tegyen a plakátgalériában anélkül, hogy otthonról kimozdulna. Ebben az évben már nem csak az aktuális évad teljes kiállítási anyaga lesz látható a világhálón, hanem az elmúlt 9 év összes díjnyertes alkotása is. Az újítás adta az ötletet ahhoz a közönségszavazáshoz, amelynek során a legtöbb szavazatot kapott pályamunka elnyeri majd a Best of ARC megtisztelő címet. A 10 év plakátterméséből a közönség által legjobbnak ítélt mű alkotóját értékes T-Home ajándékcsomag illeti, amely tartalmaz egy LCD-tévét, egy netbookot és egy vezeték nélküli telefonkészüléket. A Best of ARC online közönségszavazás az ARC kiállítással egy időben, szeptember 22. éjfélkor zárul.

Az ARC szervezői évről évre igyekeznek a felnőtt korosztályon kívül a gyermekeket is alkotásra inspirálni. Az idei Gyerek ARC kiállítás is megelőzte az idősebb korosztály bemutatkozását: a látogatók június 13. és 30 között a Művészetek Palotája előtti téren tekinthették meg a „Világomra így vigyázok” című pályázatra érkezett munkákat. A Magyar Telekom a fenntartható fejlődés elkötelezettjeként 10 éve küldetésének tekinti a városi tér szebbé, jobbá tételét, ezért külön kiírással csatlakozott az ARC Művészeti Szolgáltató Kft. Gyerek ARC pályázatához. A pályázatban feltett „Mit tennél környezetedért?” kérdésre olyan vizuális válaszokat várt, amelyek alkalmasak tűzfal dekorációnak. A 6 győztes alkotást az elmúlt időszakban festették fel az ország 5 városának (Budapest, Pécs, Miskolc, Sopron, Szombathely) tűzfalaira, ahol hosszú ideig színesítik majd a városképet, és hívják fel a lakók figyelmét a környezetvédelem fontosságára.