Az Autodesk szoftverei is főszerepet kaptak a G. I. Joe-ban

forrás Prim Online, 2009. szeptember 13. 08:43

Az Autodesknek szinte az összes modellező, animációs, renderelő és vizuális effektusokat előállító szoftverét felhasználták a stúdiók a filmkészítés során. A vállalat megoldásai segítségével közel 1500 látványeffektust készítettek el az alkotók az augusztustól már a hazai mozikban is látható „G.I. Joe: A kobra árnyéka” című akciófilmhez. A filmben látható vizuális effektusok és akció jelenetek kaliforniai, londoni és kanadai animációs stúdiók koprodukciójának az eredménye.

A 107 perces film készítésekor az Autodesk eszközeinek szinte teljes kínálatát felhasználták a tervezők, mint például a nagy teljesítményű 3D-s modellező, animációs, renderelő és vizuális effektuskészítő Autodesk Maya szoftvert, vagy a digitális formaalakító, vázlatmodellező és 3D-s textúra-festő Autodesk Mudbox programot. A valósághű karaktereket és hibátlan számítógépes grafikai effektusokat pedig, az Autodesk 3ds Max alkalmazásával érték el a filmkészítők, amely szoftver még az egyedi animációs folyamatok kialakítását is lehetővé teszi. A számítógépes grafikák animálását és világítását az Autodesk Softimage segítségével oldották meg az alkotók, akik előszeretettel alkalmazták és kifejezetten meg voltak elégedve a Softimage ICE (Interactive Creative Environment) dinamikai motorjával és többszálú szimulációs képességeivel. A Softimage integrált mental ray technológiával rendelkezik, amely ideális körülményeket biztosít az effektusok és a legoptimálisabb megvilágítás szempontjából egyaránt.