Huszonötmilliárdot költ az AH a digitális sugárzásra

MTI Sajtóadatbank, 2009. szeptember 28. 08:40

Az Antenna Hungária csoport (AH) több mint 25 milliárd forintot fordít a digitális földfelszíni műsorszóró hálózatok kiépítésére - mondta Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária Zrt. vezérigazgatója pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.

Hozzátette: a digitális adás most a lakosság 60 százaléka számára érhető el, ez az arány az év végére 88 százalékra, 2011-re 96 százalékra nő.

A vezérigazgató emlékeztetett arra, hogy az analóg földfelszíni adást, az unió stratégiájának megfelelően, 2012 elején Magyarországon is lekapcsolják.

Az elérhető szabadon fogható tv-csatornák száma most hét, köztük van az RTL Klub, a TV2, az M1 és az M2, valamint a Duna Tv. Ezen túlmenően három rádiót is hallgathatnak digitálisan az emberek, illetve két fizetős tv-csatornát is nézhetnek.

Jean-Francois Fenech elmondta, a cél az, hogy minél hamarabb, minél több magyar és nemzetközi, ingyenes és fizetős csatornával bővítsék kínálatukat. Hozzátette, a tárgyalások már folynak, ám a potenciális partnereket nem nevezte meg.

Kérdésekre válaszolva a vezérigazgató elmondta, reméli, hogy a következő hónapokban legalább egy-két ingyenes csatornát fel tudnak venni kínálatukba.

Az AH digitális műsorszórásának, a MinDig TV adásainak dekódolását lehetővé tevő berendezést, a set top boxot a német anyavállalat tulajdonában lévő TechniSat Digital Hungary Abasáron is gyártja, több mint 20 alkalmazottal, illetve forgalmazza egy értékesítési csapattal.

Az eseményen bejelentették, hogy az adások nézéséhez szükséges földi televíziós dekódert az AH, a gyártó, a Credigen Bank és a BestByte disztribútor vállalat együttműködése révén hitelre, akár önrész nélkül is meg lehet vásárolni.