Folytatódik az Apple logo mániája

Kiss Ádám Zoltán, 2009. október 6. 12:13

A vállalat már sokadszorra gondolja úgy, hogy a logoját képező almába más is beleharapott, ezúttal az ausztrál  Woolworth. Tekintsük át röviden a néha valóban hasonló, néha megdöbbentően nem hasonlító ábrák történetét.

Az Apple ezúttal az ausztráliai Woolworth láncnak küldött figyelmeztetést, miszerint az ő logojukra túlzottan hasonlító, ezáltal őket megkárosító ábrát használnak, és ha ettől nem állnak el, per lesz a dolog vége. Míg a főként élelmiszerekkel foglalkozó áruházlánc szerint egy stilizált W-ről van szó, mely a friss termékekre utaló stílusban került megfogalmazásra, az ügy könnyen a bíróságon folytatódhat, ahogy tulajdonképpen ott is kezdődött, még 1978-ban. Ekkor a Beatles jogait kezelő Apple Corps perelte be a mai Apple-t, és a pereskedés végül csak 1991-ben zárult le véglegesen, eddig az időpontig a számítógépgyártó 26,9 millió dollárt fizetett a Beatles vállalatnak a logo használatáért. Ha már ilyen sokat fizettek érte, akkor nem adják könnyen gondolhatnánk.

És valóban, a zöldebb New York-ért létrehozott GreenNYC esett áldozatul 2008-ban, majd a VSBT üzleti iskola, következett. Ennek igazgatóját ki is borította az eset, és válaszában feltette a kérdést, hogy vajon valóban az alma bármilyen használata az Apple jogainak elbitorlását jelentené? Egyes rosszmájú elemzők megalapozottnak látják az ilyen félelmeket, és meglehetősen frivol módon már azt is felvetették, hogy lassan a Teremtő is felkészülhet egy perre, mert terméke túlontúl hasonlít az Apple levédett védjegyére. Valóban szinte nem is tűnik túlzásnak még ez sem, ha figyelembe vesszük, hogy az Adults Only nevű pornográf csatorna is figyelmeztetést kapott, pedig logojában teljesen mellékes elem az egyébként piros és meglehetősen apró, egy nagy S betűvel részben kitakart alma.