Márkaboltot nyit Amerikában a Microsoft

Milkovits Gábor, 2009. október 16. 09:05

A Microsoft kísérleti jelleggel saját márkaboltot nyit az arizonai Scottsdale-ben, ahol a cég saját szoftver- és hardvertermékei mellett laptopokat és mobiltelefonokat is árusítani fog, számol be a Wall Street Journal (WSJ).

A tervekről már februárban beszámoltunk akkor azonban konkrétumokról még nem volt szó. A kísérleti üzletben a szokásos Microsoft termékek, azaz a Windows és Office szoftverek, ezeket futtató noteszgépek és mobiltelefonok, valamint Xbox 360 játékkonzolok és Zune zenelejátszók lesznek kaphatók. A folytatásról egyelőre annyit tud az üzleti lap, hogy a közeli Mission Viejo bevásárlóközpontjában is terveznek egy hasonló objektumot, illetve siker esetén máshová is kiterjesztik majd a kezdeményezést. A szoftveróriás részéről korábban lehetett már olyat hallani, hogy mindenütt boltot fog nyitni, ahol Apple Store található, hogy ily módon is versenyre keljen a konkurenciával. Az iPod és iPhone hordozható készülékekkel nagyot kaszáló számítógépgyártó forgalmának felíveléséhez nem kis mértékben járultak hozzá az Apple Store üzletek, amelyekből jelenleg több mint 200 működik világszerte. A Microsoft részéről ugyanakkor némileg kockázatos intézkedésnek tűnik, hogy éppen a válság idején vág bele a kiskereskedelmi értékesítésbe, amikor egy sok-ezer főt foglalkoztató amerikai országos elektronikai üzletlánc, a Circuit City tönkre is ment.

Elemzők szerint a kezdeményezés legfeljebb a Microsoft imázsán javíthat, eladásain viszont csak keveset, hiszen a társaság igen kiterjedt kiskereskedelmi partneri hálózattal rendelkezik. Akik amúgy aligha örülnének egy komolyabb Microsoft-bolthálózat támasztotta versenynek, habár ez a probléma egyelőre még nem időszerű. A márkabolt egyébként a WSJ értesülése szerint október 22-én, a Windows 7 hivatalos premierjének napján fog nyitni.