Jó eladási mutatókkal startolt a Windows 7

MTI Sajtóadatbank, 2009. október 26. 08:10

Jól indult a Windows 7 új operációs rendszer, a cég elégedett a kezdeti eladási mutatókkal - közölte csütörtökön Irene Nadler, a Microsoft vállalat szóvivője Münchenben.

A Windows 7 sikere különösen fontos az amerikai szoftveróriás számára, mivel a korábban piacra dobott programja, a Windows Vista nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket: elsősorban a céges vásárlók maradtak el.

Ezért a Windows 7 csütörtöki világpremierje a legfontosabb kereskedelmi forgalomba hozatal az elmúlt több mint egy évtizedben a redmondi óriás számára, amelytől a vásárlók visszahódítását és a számítógépes piac feletti uralmának megerősítését várja. A Microsoft profitjának több mint felét adó Windows sikeressége létfontosságú Stve Ballmer vezérigazgató számára annak érdekében, hogy felfrissítse cégének, mint a világ legfontosabb szoftvergyártójának az imázsát.

Az új operációs rendszer a korábbi verzióval szemben gyorsabb és könnyebben kezelhető. Kiküszöbölték a Windows Vista gyengeségeit, és a merevlemez teljesítményére vonatkozó igényekre is reagáltak a fejlesztők. Emellett energiafelhasználási szempontból is sokkal takarékosabb elődjénél.

2010 végéig 177 millió Windows 7 licenc eladásával számol a Microsoft. Achim Berg, a vállalat németországi vezetője korábban úgy nyilatkozott, már az előrendelések felülmúlták a várakozásaikat.

Több mint 90 százalékos piaci részesedésével a Windows a személyi számítógépek legjobban elterjedt operációs rendszere. Az első verziót 1985-ben készítették.

A Windows 7 a Vistához képest sok dologban javult: például az érintésérzékelő képernyőkön a felhasználók egyidejűleg több ujjal is dolgozhatnak - mint ahogy ez az Apple iPhone-oknál megszokott. A Windows 7 ezen kívül is a sikeres Apple konkurenciájaként lép fel: elődjét, a Vistát sok mini számítógépen, úgynevezett netbookon nem is lehetett alkalmazni. Az Apple ezzel szemben már a programok megjelenítésének a karcsú dizájnjára törekedett. A Vista bevezetése után az Apple piaci részesedése ötről tizenegy százalékra növekedett.