Kimaradtunk a Pentax pénzvisszatérítési akcióból

Kiss Ádám Zoltán, 2009. november 3. 07:23

A fényképezőgépgyártó szinte az összes uniós országra kiterjedő, akár 250 eurós pénzvisszatérítési akciója éppen Magyarországra nem vonatkozik.

A Pentax kezdeményezése a nemzetközi, köztük amerikai sajtóban is visszhangot kapott, mivel jellemző módon az ilyen megoldásokat csak az USA területén elérhető promóció keretén belül valósítják meg a gyártók. Igen ritka, hogy kifejezetten a sokszínű, ezért sokkal bonyolultabb rendszert megkívánó Európában elérhető egy ilyen akció. A Pentax mindig is az árérzékeny gyártók közé tartozott, jellemzően alacsonyabb árfekvésű gépekben kínálnak hasonló tartalmat, mint a többi neves vetélytárs.

Az év legfontosabb, kiemelten kezelt értékesítési időszakára, a most kezdődő karácsonyi, ünnepi időszakra további árcsökkentést kínál a cég. A pénzvisszafizetéses rendszer lényege, hogy vásárlás utáni regisztrációval jelentkezünk az akár 250 eurós megtakarítást is lehetővé tevő programba. Ehhez 2010 január 21-ig be kell lépni az ebből a célból létrehozott és országonkénti linkekkel ellátott oldalra, és meg kell adni a termék UPC vonalkódját, valamint a gyári számot. Az akció jellemzően minden Pentax márkájú digitális tükörreflexesre, markolatra, optikára, vakura, egyéb kiegészítőkre, sőt távcsövekre is vonatkozik egyidejű vásárlás esetén.

Nagy-Britanniában, például 650-999 font közötti vásárlás esetén 50, 1000-1499 között 100, 1500-1999 között 150, 2000 font fölötti beruházás esetén pedig 250 fontot térít vissza a vállalat a vételárból. Az akció Észtországtól Szlovákián és Bulgárián át Romániáig 21 országra vonatkozik, fájó módon az egyik kimaradt terület éppen Magyarország, ami legalábbis megkérdőjelezi a hazai márkaképviselet hatékonyságát.