Erősödik a Chrome, 25 százalék közelében a Firefox

Kiss Ádám Zoltán, 2009. november 3. 11:33

A legfrissebb felmérések szerint a Google böngészője nem veszített lendületéből, és míg az Internet Explorer lassan piacot veszít, az igazi győztes a Firefox, mely lassan a piac negyedét megszerzi.

A Net Applications szeptemberi és friss októberi adatait összehasonlítva kiderül, hogy az Internet Explorer lassú piacvesztése az ősz során sem állt meg. A szoftver 65,71 százalékról 64,64-re csúszott vissza, és ez a több mint egy százalékos lemorzsolódás a méretek miatt arányaiban jóval kevésbé drámai, mint a Chrome alig félszázalékos emelkedése 3,58 százalékra, ami lassan kiemeli a kis játékosok közül. A vállalat ezzel bebizonyította, hogy nem csak hirtelen fellángolás volt a szoftvere iránti érdeklődés, sőt számos újdonság is található még a tarsolyában. A cég ma jelentette be, hogy már béta változatban is elérhető a Chrome 4.0, ugyanakkor visszahúzza a böngészőt a Mac OS X, vagy Linux fejlesztések lassúsága. A kisebb játékosok közül az Apple böngészője is lassan gyarapszik, a szeptemberi 4,24 százalékot sikerült 4,42 százalékra feltornászni, ám az egyértelmű győztes a Firefox. Igaz ez annak ellenére, hogy valójában piacrészéhez mérten szerényen, 23,75 százalékról 24,07 százalékra hízott csupán. Ez azonban azt jelenti, hogy elérhető közelségben van a mágikus 25 százalék, vagyis a piac egynegyedének megszerzése. Ez jelentős pszichológiai határ átlépését jelenti, ami egyben véglegesen a nagyok szűk táborába emeli a Firefoxot, itt pedig már csak két szereplő van jelen, az Európában rendkívül jól teljesítő Mozilla alapítványi szoftver, és az Internet Explorer, mely a Windows 7 böngészőválasztó telepítési folyamata során további felhasználókat veszíthet.