Klaszter segíti a Nav N Go továbbfejlődését

Takács Zsolt, 2009. november 6. 10:43

A navigációs és mobilszoftvereket fejlesztő Nav N Go Kft. csatlakozott a Mobilitás és Multimédia Klaszterhez annak reményében, hogy könnyebben tudjon  fejlesztéseket megvalósítani.

Vahl Tamás, a cég ügyvezető igazgatója csütörtökön budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, a klaszterhez azért is csatlakoztak, mert segítségével meg szeretnék őrizni versenyelőnyüket a nemzetközi piacokon.

Hozzátette: eddig a cég mindent maga csinált, de most a továbbfejlődés érdekében nyitnia kell, s partnereket kell bevonnia fejlesztésekbe.

A Mobilitás és Multimédia Klasztert 2007-ben a magyar infokommunikációs iparág cégei, illetve több oktatási intézmény, valamint kis- és közepes vállalkozás azért hozta létre 100 millió forint befektetéssel, hogy ösztönözzék, összefogják Magyarországon a mobil- és multimédiás fejlesztéseket, és segítsék a termékek piaci bevezetését. A klaszternek ma 62 tagja van. A klaszterben a szervezetek egyesítik kutatásfejlesztési erőforrásaikat, illetve érétkesítik a közösen létrehozott szolgáltatásokat és eredményeket.

Lemák Gábor, a klaszter igazgatója elmondta, az elmúlt évek tapasztalata azt mutatja, hogy az ötletek 80 százaléka alkalmatlan megvalósításra, így az eddigi 250-ből mintegy 50-et támogatott a klaszter. Ebből 23 jutott el pályázati szintig, s ebből hét 2,7 milliárd forint fejlesztési támogatást nyert pályázatokon, például uniós és más tőkealapokból. További 9 pályázatot most bírálnak el.

A magyar tulajdonú, 30 millió euró árbevételű Nav N Go 2005-ben alakult. A cég mintegy 250 embert foglalkoztat budapesti központjában, ahol a kutatás-fejlesztés, illetve a termék- és projekt menedzsment történik. A bevétel harmada Nyugat-Európából, másik harmada Észak-Amerikából, míg a fennmaradó harmad a világ többi részéből származik. Vahl Tamás úgy vélte, a cég szempontjából további növekedés Ázsiában és Dél-Amerikában várható.