Új mobilszolgáltatási modell a Vodafone-tól és a postától

MTI Sajtóadatbank, 2009. november 19. 09:24

Új szolgáltatási üzleti modellt vezet be a Vodafone Magyarország és a Magyar Posta, lapértesülések szerint a virtuális szolgáltatásnak is nevezett megoldás lényege, hogy a kistelepüléseken élők ott is hozzájuthatnak a mobilkészülékekhez és az alapszolgáltatásokhoz, ahol ma egyetlen mobilcégnek sincs semmilyen értékesítési pontja.

A két társaság ugyan még nem hozta nyilvánosságra az ügylet részleteit, de az MTI úgy értesült, hogy majdnem 800 postán és postai értékesítési ponton vehetnek majd péntektől mobilt az
emberek. A két társaság elsősorban azt a potenciális vevőkört célozza meg, amelyik másképpen nem jutna hozzá a szolgáltatáshoz.

A szolgáltatás alapdíja percenként bruttó 30-35 forint között lesz, de talán közelebb a 30-hoz.

A kártyás mobilszolgáltatáshoz a hálózatot a Vodafone adja, a posta pedig értékesíti a telefonokat és a szolgáltatást.

A posta így virtuális mobiltelefonos cégként jelenik meg a piacon.

Az MTI érdeklődésére a posta csak annyit közölt, hogy pénteken sajtótájékoztatón közlik a szolgáltatás részleteit.

Suba János, a Vodafone Magyarország kommunikációs igazgatója nem kommentálta az értesülést, illetve az ügylet részleteit, ám azt ő is elmondta, hogy pénteken sajtótájékoztatón ismertetik az együttműködést.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság egyelőre szintén nem kommentálja az ügyletet.

Magyarországon korábban már többször is felröppent a hír virtuális szolgáltatás indításáról, s többen tárgyaltak is már erről valamelyik magyarországi mobilcéggel. Eddig azonban egyik törekvés sem valósult meg, vélhetően azért, mert a mobilcégek nem adták bérbe másnak a hálózatukat.