Gesztusvezérelt szoftver, avagy Magyarország, mint innovációs nagyhatalom

forrás Prim Online, 2009. december 8. 19:31

Idén először került megrendezésre a hazai infokommunikációs fejlesztéseket felvonultató „Mobilitás és Multimédia Innovációs TechShow”. A Jövő Házában megrendezett kiállításon és konferencián a résztvevők kipróbálhattak gesztusvezérelt szoftvert, 3-dimenziós képernyőt és virtuális valóság alkalmazást. A Mobilitás és Multimédia Klaszter által rendezett eseményen bemutatták a hosszú távú mobiltechnológiai és újmédia országstratégia ajánlást is.

Mobil és újmédia országstratégia 2020-ig

Az első Innovációs Techshow alkalmából a Mobilitás és Multimédia Nemzeti Technológiai Platform bemutatta a magyarországi mobil- és új média iparág 2020-ig terjedő stratégiai kutatási tervét, mely a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával készült. A szakmai tanulmány kapcsán tartott sajtótájékoztatón Pukler Gábor, a Magyar Telekom Innovációs és üzletfejlesztési igazgatója, egyben az MMPlatform és MMKlaszter elnöke elmondta, hogy az infokommunikációs technológiák fejlődése, a komplex intelligenciájú megoldások térnyerése, az eszközökhöz és szolgáltatásokhoz való egyre sokrétűbb hozzáférhetőség, valamint az elektronikus eszközeink többrétegű hálózatosodása fontos háttértámogatói lesznek a társadalmi, környezeti és gazdasági kihívások kezelésének, megoldásának. Magyarország akkor fog e folyamatban aktív szerepet betölteni, ha tudatosan és intézményesített keretek között kezdi el a komparatív előnyeire alapozott stratégiai kutatás-fejlesztési és innovációs programját, amelynek részleteit az Innovációs TechShow-n ismertette Pukler. Szerinte a kiállítás is bizonyítja, hogy Magyarországon él és virul az innováció: „Megfelelő infrastruktúra, befektetői környezet és innováció menedzsment mellett a hazai infokommunikációs fejlesztések 10 éven belül meghatározó szereplői lehetnek a globális mobil és újmédia piacnak. Célunk, hogy Magyarország innovációs nagyhatalom legyen 2020-ra” – mondta az igazgató.

„Fel kell ismernünk a paradigmaváltást: felértékelődött a vizualitás és a valósidejűség, a mai fiatalok már mindent képernyő előtt, online üzemmódban csinálnak.” – mondta Dr. Magyar Gábor, Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület Médiainformatikai Szakosztályának elnöke, hangsúlyozva, hogy ha az új médiára kellően nagy hangsúlyt fektetünk, akkor ez a magyar kreativitással ötvözve húzóágazattá válhat Magyarországon.

Dialógusban a kockázati tőkések, kormányzati tisztviselők és innovációs menedzserek


A kiállítás mellett rendezett szakmai konferencián innovációs szakemberek, kormányzati tisztviselők és kockázati tőkebefektetők vitatták meg a hazai kutatás-fejlesztés és innováció lehetőségeit és hosszú távú céljait. A Stratégia-Jövő, avagy a tudatos jövőépítés című blokkban az üzleti és kutatói oldal, valamint a kormányzati oldal képviselői osztották meg egymással tapasztalataikat és vízióikat, a Tőke szekcióban a tőkét keresők és kínálók ültek le egy asztalhoz, míg a New Media – jelen és jövő blokkban a „jövőbe látók” és a „megvalósítók” dialógusa zajlott.