10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny

OTS - Cégvonal, 2010. január 12. 08:22

2010. április 30. és május 2. között tizedik alkalommal kerül megrendezésre a már hagyományosnak tekinthető BME Nemzetközi 24 órás programozóverseny, melyet idén is a Magyar Villamosmérnök- és Informatikus-hallgatók Egyesülete (MAVE) szervez. Az extrém kihívásokat kereső programozóknak 2010. február 20-ig van lehetősége, hogy jelentkezzenek Európa egyik legrangosabb versenyére, melynek döntője a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen (BME) kerül megrendezésre.

A 10. Jubilleumi verseny tiszteletére a szervezői gárda egy minden eddiginél rangosabb és emlékezetesebb döntő megszervezésén dolgozik, mely minden résztvevő számára felejthetetlen élményekkel és hasznos tapasztalatokkal fog szolgálni. A háromfős csapatok 2010. február 20-i jelentkezési határidőig interneten keresztül, a www.challenge24thelegend.com weboldalon jelentkezhetnek. A csapatok összetétele tetszőleges lehet, nem csak egyetemisták, hanem akár az iparban dolgozó profik is regisztrálhatnak. Az első forduló február 27-én egy online verseny lesz. A legjobbnak bizonyuló harminc csapat jut tovább a Műegyetemen 2010. április 30. és május 2. között megrendezendő 24 órás döntőbe, ahol a nyeremények összértéke meghaladja az 6000 Eurót.

Sem az elektronikus előválogató, sem a helyszíni döntő során nincs megkötés a versenyzők által használt fejlesztőeszközökre, könyvekre, operációs rendszerre vonatkozóan. Akárcsak a selejtező fordulóban, a helyszíni versenyen is a saját számítógépeiken dolgoznak a résztvevők. Ezzel a megközelítéssel oly módon lehet egyenlőséget tenni a csapatok között, hogy mindegyikük a számára leginkább kényelmes körülmények között versenyezhet, természetesen külső segítség igénybevétele nélkül.

A feladatokat az eddigi évek döntőin többször is nagyszerűen szereplő magyar diákok írják, így minden eddiginél érdekesebb megmérettetésre számíthatnak a versenyzők. A problémák megoldásához, az eredményes szerepléshez gyors és precíz kódírási képesség mellett szükség van hálózati-, mesterséges intelligencia-, algoritmus elmélet- és számítógépes grafikai jártasságra, valamint jól működő csapatmunkára.