Az iPhone uralja a mobilinternetet

Milkovits Gábor, 2010. január 22. 09:02

Az AdMob piackutató felmérése szerint Észak-Amerikában és Európában is az Apple iPhone készülékei generálják a mobiltelefonos adatforgalom zömét, de a többi térségben is szívesen interneteznek az Apple okostelefonjáról.

Az iPhone-ról internetezők webes adatforgalmának aránya tavaly decemberben világszerte is meghaladta az 50 százalékot az okostelefonról a webre lépők körében. Az iPhone-os internetezés fölénye a többiekkel szemben Ausztráliát és Óceániát leszámítva (92%) Nyugat-Európában a legmagasabb, 78 százalék, míg Kelet-Európában 51, Észak-Amerikában 54, Latin-Amerikában pedig 56 százalék. A többi régióban még tartja magát a korábbi első, és a platformot használó készülékek számát tekintve mindmáig piacvezető Symbian, Afrikában 87, Ázsiában pedig 69 százalékkal. Figyelemreméltó ugyanakkor az új szereplő Android előretörése, amely operációs rendszer az okostelefonos netes adatforgalomból Észak-Amerikában már most 27, Nyugat-Európában 8, Kelet-Európában pedig 4 százalékot szerzett meg magának.

Miközben az eladott okostelefonok számát tekintve még mindig a Symbian-rendszerű Nokia vezet, a Blackberry-s RIM a második és az Apple csak a harmadik az iPhone-al, a felmérésből megint kiviláglik, hogy pénzre lefordítva már nem feltétlenül áll ez a sorrend. Hiszen az internetezéssel összefüggő alkalmazásokat fejlesztő cégek számára nyilvánvalóan fontosabb az, hogy az adott készülékkel mennyi időt töltenek a neten, mint önmagában az eladott telefonok puszta száma.