Agyrém ADSL T-otthonra

forrás Prim Online, 2010. január 26. 19:56

A történet 2008 novemberében kezdődött. Ügyfélszámmal rendelkező nagyreményű szörfölőnk elkövette azt a hibát, hogy elköltözött egyik városból egy másik településre. Arra nem gondolt, hogy míg a lerobbant Barkas simán átviszi a bútorait, dobozait egyik pontból a másikba, információs szupersztrádájának átköltöztetése jóval bonyodalmasabb lesz.

Kérelem 0.1: Még frissiben beadva, kérelmező munkahelye által. Vállalkozó saját költségén kiépítette a vonalat, amikor megépítette/eladta a házakat, erre is gondolt.

Válasz a Kérelem 0.1-re: Rendszerünk szerint sajnos az internet bekötésére nincs lehetőség, hálózatfejlesztést kellene végrehajtani.

2009 tavaszán elhelyezkedésük szerinti jobb és bal oldali szomszéd besétált a közeli város T-otthoni pontjába, mondván szeretnének internetet, alig két hétre rá megjelentek a szerelők: jöttek bekötni. Irány a közeli nagyváros hipermarketjében működő kirendeltség, hátha… De nem. Hiába a panasz.

Kérelem 0.2: Nagyreményű szörfölőnk úgy gondolta, ha ez ilyen „egyszerű” másoknál, nosza, munkahely értesítve, igénylés sürgetve, hátha mégis…

Válasz a Kérelem 0.2-re: Rendszerünk szerint sajnos az internet bekötésére nincs lehetőség, hálózatfejlesztést kellene végrehajtani. De! X konkrét időpontban meglesz.

Közben elöl-hátul, jobbra-balra mind bekötésre került az ADSL. Már nem is nagyreményű, inkább balfácán (?) szörfölőnk e-mailben reklamálta meg a helyzetet, melyre viszonylag hamar, igaz, nem elektronikusan, de kb. két héten belül papírválasz jött. Biztató. Már nem ígértek X konkrét időpontot, de legalább közölték, hogy 60 napon belül talán…

Tegnap közli egy újabb szomszéd (hátra, balra), hogy pénteken (január 29.) jönnek bekötni az internetet, merthogy megrendelték a T-otthoni pontból.

Na szaladás a jelzett objektumba. Éppen ott levő hölgynek előadva a problémát, közli, érti, szerinte rendeljük meg, 30 napon belül kiderül, tényleg van-e rá lehetőség… Esetleg kiküld egy embert…

Itt tartunk. Emlékszem, amikor tíz évvel ezelőtt egy meglévő vonalas telefont szerettem volna áthelyeztetni, szintén költözés miatt. Hónapok teltek el T szolgáltató elődjénél, kiküldtek „embereket” terepszemlére felmérni a helyzetet, akik szakvéleményükben megállapították, hogy jelenleg lehetetlen a dolog, mígnem sikerült találni valakit, aki egyből megértette a problémát: „Ja, ezt a kapcsolót kellene odébb tolni.”

Tényleg csak ennyin múlik az információs társadalom kiépítése? Ölhetünk bele temérdek pénzt, de a lényeg mégiscsak az, hogy meg kell találni a megfelelő embert? És ha nem találjuk meg?

Irigykedve várom a pénteket. Tudom, sokkal egyszerűbb lenne kimenni a kerítéshez beszélni a szomszéddal, na de akkor mi lesz a csettel, vagy mit mondok neki, miért nem jelöltem vissza az iwiwen? Nem fogja elhinni…

ui.: megpróbáljuk a HFJK-t. Hamarosan jelentkezünk.