Ráerősít az okostelefonokra a Samsung

Milkovits Gábor, 2010. február 5. 07:10

A Samsung bejelentette, hogy az idén mintegy háromszor annyi okostelefont tervez értékesíteni, mint 2009-ben, mivel igencsak komoly lemaradásban van a mobilpiac legígéretesebb szegmensében.

A stratégiaváltás valóban szükségesnek látszik, hiszen hiába bírja a második legnagyobb mobiltelefon-gyártó a teljes piac mintegy 20 százalékát, ha a számítógép-jellegű funkciókat felmutató okostelefonok terén mindössze csak 3 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ebben szerepet játszik az is, hogy az iPhone, a Blackberry készülékek és az új Android mobilok háttérbe szorították ezen a téren az olyan hagyományos szereplőket, mint a Nokia, vagy a Samsung. Shin Jong-kyun, a cég mobilrészlegének főnöke a Reuters-nek azt nyilatkozta, hogy a készülékek mellett kiemelt figyelmet fordítanak a szoftverek, ezen belül is a praktikus alkalmazások, illetve hasznos tartalmak fejlesztésére. A cél, hogy idén 18 millió okostelefont adjanak el, amivel nagyjából megháromszoroznák a 2009-es teljesítményt.

Fontos kérdés, hogy a piaci terjeszkedéshez milyen platformot, illetve platformokat választ majd a Samsung. Nos, Shin szerint elsősorban saját fejlesztésű Bada operációs rendszerüket kívánják agresszíven előtérbe helyezni, ami nem lesz könnyű, tekintve, hogy a külsős szoftvercégek leginkább az olyan platformokhoz fejlesztenek szívesen, amelyeknél biztosnak látszik, hogy minél több felhasználóhoz eljutnak. Azért a koreai cég ez ügyben sem tesz föl mindent egy lapra, legalábbis erre utalnak azok a híresztelések, amelyek szerint a társaság új Android készülékek bemutatására készül a barcelonai Mobil Világkongresszuson.