Rendszerben a tömegközlekedés

Kovács Attila, 2000. április 6. 17:21
Április 6-án sajtótájékoztató keretében Budapesten bejelentették, hogy a Budapesti Közlekedési Részvénytársaságnál (BKV) átadták rendeltetésének Közép-Európa első integrált tömegközlekedési informatikai rendszerét.
Aba Botond, az évi 1,4 milliárd utast szállító BKV Rt. vezérigazgatója és Vinkovits László, a rendszerintegrátor Debis IT Services Unisoftware Kft. ügyvezető igazgatója együttesen adtak arról tájékoztatást, hogy a TransIT elnevezésű programrendszer révén mostantól lehetővé válik a BKV munkafolyamatainak jobb szervezése és ellenőrzése, a járműpark racionalizálása és az átláthatóbb gazdálkodás. A határidőre elkészült több milliárd forintos informatikai beruházás néhány év alatt megtérül.

A tájékoztatón felhívták a figyelmet, hogy jelenleg Kelet-Közép-Európában Budapest az egyetlen nagyváros, amelynek tömegközlekedését integrált informatikai rendszer irányítja.

A ma lezárult beruházással a BKV az utazóközönség érdekében átláthatóbbá és nyomon követhetővé tette rendkívül szerteágazó tevékenységeit és gazdálkodását. A TransIT révén a vállalat vezetése naprakész információkhoz jut minden, az üzemeltetéssel, forgalomirányítással és a gazdálkodással összefüggő eseményről. A TransIT a BKV több mint 1000 munkaállomásán fut, a terminálokon dolgozó 2000 BKV-alkalmazott SAP rendszerek, forgalmifolyamat-szoftverek, a menetdíj-bevételi rendszer és a pénzügyi szoftverek segítségével végzi munkáját.

A Debis által kidolgozott rendszer integrálja a Uniface eszközöket, az SAP pénzügyi, számviteli, költségkontroling, anyaggazdálkodási, karbantartási és emberi erőforrás moduljait, az iktatásért felelős Kontor és a dokumentumkezelésért felelős PcDocs szoftvereket, valamint a munkafolyamat-követő Staffware rendszert. A TransIT-tal informatikai támogatást kap a forgalomirányítás és -szervezés is. A rendszer a forgalmi elszámoltatást is felügyeli, regisztrálja az évi 60 millió jegy-, illetve bérletvásárlást. A TransIT részeként működő panaszügyi rendszer gondoskodik arról, hogy az utasok határidőn belül választ kapjanak panaszaikra és észrevételeikre. A TransIT-tal együtt bevezetett elektronikus levelezési rendszer közvetlen kommunikációt tesz lehetővé az utasok és a vállalat között.