Egyszerűsítené a MySpace a személyes adatvédelmi beállításokat

MTI Sajtóadatbank, 2010. május 19. 08:22

Egyszerűsítené és egyértelműbbé tenné a MySpace közösségi portál személyes adatvédelmi beállításait, miután az elmúlt hetekben heves viták folytak a Facebook-felhasználók adatainak nem kívánt nyilvánosságáról.

"Világos adatvédelmi beállításokat kínálunk, melyekkel nemcsak azt lehet szűrni, hogy ki láthassa a profilunkat, hanem életkori megkötések is tehetők, elválasztva a fiatal és idősebb felhasználókat" - adta hírül egy blogbejegyzésben Mike Jones, a News Corporation tulajdonában lévő portál társelnöke. A beállítások következő hetekben folyó átszabása után a felhasználók dönthetnek majd többek között arról, hogy csak a baráti körük, minden 18 év feletti felhasználó, vagy a teljes MySpace-közösség hozzáférjen-e adataikhoz. Ezt természetesen később még módosíthatják.

 A kaliforniai székhelyű MySpace-t 2003 augusztusában alapították. A céget a News Corporation 2005-ben vásárolta meg 580 millió dollárért (130 milliárd forintért). A közösségi portál az elmúlt években fokozatosan elmaradt népszerűségben fő riválisától, a Facebooktól.