Microsoft "Kinect" lett a "Project Natal" játékvezérlő rendszer

Milkovits Gábor, 2010. június 15. 06:48

A Microsoft Kinect névre keresztelte el a korábban Project Natal munkanéven futó, mozgásérzékelős Xbox játékvezérlő rendszerét, és be is mutatta működés közben a Los Angeles-i E3 kiállításon.

Az eredetileg az izraeli 3DV által kifejlesztett Natal lényege az, hogy egy kamerákból, mikrofonokból és mozgásérzékelőkből álló, teljesen újszerű összetett rendszer segítségével a felhasználó gesztusokkal, hangjával és testének igen sokféle mozgásával vezérelheti a videójátékokat, illetve a jövőben állítólag másféle alkalmazásokat is. A technológiát először éppen egy éve, a tavalyi E3 kiállításon ismertette a Microsoft a nagyközönséggel.

A mostani bemutatón egy atlétika sportjáték, egy autóvezetős szimulátor, valamint egy Jedi lovagos Star Wars játék segítségével demonstrálták a Kinect előnyeit. Az autós játékban a virtuális utasok testük mozgatásával, mintegy belülről lökdösve irányíthatták a gépkocsikat a pályán. A bemutató nagy tetszést aratott, különösen a Star Wars szimuláció, a Microsoft ugyanakkor egyelőre sem konkrét programokat, sem pedig játékstúdiókat nem említett a Kinect-el kapcsolatban. A bevezetésről jelenleg annyit lehet tudni, hogy a Microsoft tervei szerint az első Kinect játékprogramok, valamint maga a távvezérlő rendszer idén év vége felé lesznek kaphatók Amerikában.

A mozgásérzékelős távvezérlést a Nintendo Wii hozta be a játékkonzolok világába, amivel sikerült teljesen új élményt teremtenie, és a videójátékokért eddig nem igazán rajongó társadalmi csoportokat is megnyernie a szórakozásnak. A Microsoft mellett a Sony is igyekszik tartani a lépést: a tavaly ismertetett PS3 Move távirányítója eléggé hasonlít a Nintendo-éhoz: egy a televízión elhelyezett kamera a játékosnál lévő színes gömb mozgását követi nyomon, majd az így nyert információt továbbítja a játékba. A Move szintén bemutatásra kerül az idei E3 keretében.