Kína: 420 millió internetező, 140 millió online vásárló

MTI Sajtóadatbank, 2010. július 16. 14:01

A mobiltelefonos internetezés gyors fejlődésével június végére 420 millióra bővült a kínai internet-társadalom derül ki az internet hálózati információs központ (CNNIC) csütörtökön kiadott jelentéséből.

A tavaly decemberi adatokkal összehasonlítva fél év során 36 millióval többen lettek a világháló használói Kínában. Ami az internetezők összlakossághoz viszonyított arányát jelenti, 2009-ben ez 28,9 százalék volt, míg ma 31,8 százalék.

A jelentés szerint a rapid emelkedést a mobiltelefonokon keresztül szörfölők számának jelentős emelkedése idézte elő. Június végén 277 millió mobilos internetezőről számol be a statisztika, ők közel 66 százalékát teszik ki az összes internetezőnek. Számuk az
idén 43 százalékot meghaladó mértékben nőtt, a tavalyi év végi helyzethez képest. Közel ötven millió kínai szinte kizárólag mobiltelefon-készülékét használja internetezésre.

A CNNIC felmérése a világhálóra alapuló üzlet, az elektronikus kereskedelem ugyancsak rendkívül gyors terjedéséről számol be. Az online kereskedésekben körülbelül 140 millió ember - az ország lakosságának 10 százaléka - vásárol. Az online fizetési szolgáltatásokat pedig 128 millióan veszik igénybe és 122 millióan használják az internetet banki tranzakciókhoz.

A jelentésből kiderül az is, hogy az idei év első félévében mintegy 25 millióval szaporodott az online videó programok nézőinek száma, akik így összesen már 265 millióan vannak.